Wij komen op voor de Hartstichting

Op zondag 25 februari vroegen Opel, Feyenoord, Philips en PSV voorafgaand aan de eredivisietopper Feyenoord – PSV op een bijzondere manier aandacht voor de Hartstichting. Op het moment dat de spelers het veld betraden in De Kuip, droegen zij allemaal een AED (Automatische Externe Defibrillator). Spelers, clubs en sponsors willen hiermee aandacht vestigen op het belang van meer geregistreerde en openbaar toegankelijke AED's in heel Nederland. Er zijn nog te weinig geregistreerde en openbaar toegankelijke AED’s. Met meer AED’s wordt de overlevingskans bij een hartstilstand aanzienlijk vergroot.

Opel en Philips zijn beiden samenwerkingspartner van de Hartstichting en gaan zich structureel inzetten om meer AED’s aangemeld te krijgen bij het landelijk oproepsysteem voor reanimatie. Achterliggend doel is om van Nederland een 6-minutenzone te maken, zodat mensen met een hartstilstand buiten het ziekenhuis in heel Nederland binnen 6 minuten kunnen worden gereanimeerd.

Voor de wedstrijd
In aanloop naar de topper tussen Feyenoord en PSV deden Feyenoord-spelers Robin van Persie, Karim El Ahmadi, Jean-Paul Boëtius, Jan-Arie van der Heijden en Kevin Diks een oproep via social media, waarin ze het belang van een AED benadrukten.

De spelers werden vooraf uitgebreid geïnformeerd door René Dannenburg, Coördinator Medische Staf van Feyenoord.

Na de wedstrijd
Om direct daad bij woord te voegen heeft Opel na afloop van de wedstrijd een actie uitgezet waarbij Feyenoord-fans een AED konden winnen voor hun eigen buurt. Deze boodschap werd gecombineerd met beelden van de opkomst.

Lees hier het volledige bericht.

Lees meer over Opel en Feyenoord.