Opel feliciteert Feyenoord met kampioenschap!Opel sluit hoofdsponsorschap Feyenoord af met climax.

Feyenoord kampioen

Wát een slot van de Eredivisie! Met nog één wedstrijd te gaan en één punt voorsprong moest Feyenoord in eigen huis winnen van Heracles Almelo om het landskampioenschap seizoen 2016/2017 definitief veilig te stellen. En dan scoor je al na 38 seconden, maakt Dirk Kuyt een hattrick én win je uiteindelijk met 3-1. Dat verzin je toch niet!?

Het was een prachtig slot van de voetbalcompetitie en een kers op de taart van de vierjarige periode waarin Opel hoofdsponsor van de Rotterdamse voetbalclub was. Opel feliciteert Feyenoord en alle Feyenoord-supporters met het behalen van het landskampioenschap in het voetbalseizoen 2016/2017.

Sterke band
Zowel Opel als Feyenoord had een moeilijke periode achter de rug toen het automerk in 2013 als nieuwe hoofdsponsor van de Rotterdamse voetbalclub werd aangekondigd. Opel koos toen niet zozeer voor sportief succes, maar vooral voor de club Feyenoord en zijn achterban. Een van de doelen was om de band te versterken die er al decennia met de club was.

Dat is toch aardig gelukt. In de afgelopen jaren werden veel activiteiten georganiseerd. Zo werd De Kuip voor 24 uur omgebouwd tot camping en kregen twee fans zelfs de kans om te trouwen op de middenstip van het veld!

Feyenoord kampioen

Hartstichting
Ook werkte Opel nauw samen met de Hartstichting, mede vanwege het symbolische verband met Feyenoord, omdat de club bij veel mensen in het hart zit. ‘Hart voor Feyenoord, hart voor het legioen’ was dan ook het motto voor de samenwerking.

Mooier nog: Opel, Feyenoord en de Hartstichting zijn er in geslaagd om  bijna 170.000 burgerhulpverleners te werven – het gezamenlijke doel dat vooral gesteld werd. Hierdoor worden er jaarlijks vele honderden extra mensenlevens gered.

Terug aan de top!
Met het behalen van de landstitel van Feyenoord kon Opel zich geen mooier einde van het hoofdsponsorschap wensen. Feyenoord is hiermee weer terug aan de top in Nederland, terwijl Opel weer kan bogen op uitstekende verkoopresultaten in Nederland. De sponsorperiode van Opel kreeg daarmee een bijzonder mooie climax.

To be continued...
Het einde van het hoofdsponsorschap na 30 juni 2017 betekent echter geen definitief afscheid. Althans, Opel en Feyenoord zijn voornemens om de samenwerking in aangepaste vorm te continueren. Naar verwachting komt daarover binnenkort meer duidelijkheid.

Feyenoord kampioen