Nieuwe Opel Ampera-e in de media7 recensies op een rij

Opel Ampera-e

De Nederlandse pers heeft uitgebreid kunnen rijden met onze gloednieuwe, elektrische Opel Ampera-e met een range van 520 kilometer (NEDC). We zetten in totaal zeven recensies van toonaangevende Nederlandse automedia op een rij.

Autovisie.nl

“De angst om stil te vallen is in deze Ampera-e volledig afwezig. De auto is van de grond af aan ontwikkeld als elektro-auto. Het accupakket is daardoor heel mooi in de bodem weggewerkt met als resultaat dat de Ampera-e vanbinnen eigenlijk aanvoelt als een hele normale auto. De auto voelt dankzij het hoge vermogen heel snel en kwiek aan. Maar het belangrijkste is de range: in de praktijk komt hij 350 tot 360 kilometer verder. Opel doet om die reden met de Ampera-e een heel goed aanbod.” BEKIJK HIER DE VOLLEDIGE REVIEW.

Opel Ampera-e

AutoRAI.nl

“Rijden in de Opel Ampera-e is bijzonder plezierig. Zoals bij elke elektrische auto is de reactie op het gaspedaal ongekend fel. De Ampera-e staat garant voor een venijnige acceleratie (in sportstand). Verder is de 4,16 meter lange Opel Ampera-e een volwaardige gezinsauto met alle gemakken van een ruime hatchback. Je hebt vooral achterin heel veel beenruimte en hij biedt een grotere kofferbak (381 liter) dan de Opel Astra. We reden met een volgeladen accu in stadsverkeer en actief gebruik te maken van de regeneratiefuncties gemiddeld 15,9 kWh/100 km, goed voor een bereik van 377 km op één acculading. Daarmee neemt de Opel Ampera-e een uniek positie in.” LEES HIER DE VOLLEDIGE REVIEW.

Autowereld.com

“Na een afwisselende testronde van in totaal 240 kilometer geeft een van de vele kleurrijke metertjes op het dashboard aan dat er nog zo'n 120 kilometer gereden kan worden totdat de accu's leeg zijn. En dat terwijl het buiten een gure 6 graden Celsius is en er continu een stevige wind waait over het heuvelachtige bestaan rondom Oslo. Bovendien kunnen we het niet laten regelmatig een sprintje te trekken met de Ampera 2.0, toch wel een van de grootste geneugten van een elektrische auto. Het weggedrag is net zo stabiel als de doorsnee Astra en heeft de koets geenszins de neiging tot overmatig overhellen in bochten. Acute lastwisselingen doen de Ampera-e niets en de besturing voelt heel natuurlijk.” LEES HIER DE VOLLEDIGE REVIEW.

Opel Ampera-e

ANWB

“Wij vertrokken met een waarde van 364 kilometer op de boordcomputer en na een tocht van 195 kilometer bedroeg de actieradius volgens de testauto nog altijd 159 kilometer. Een snelle rekensom leert dat je in de Ampera-e dus met een gerust hart een afstand van 350 kilometer kunt afleggen. In de kou en over heuvelachtig terrein! Opladen kan aan elk mogelijk laadpunt, van het stopcontact thuis tot een zogenaamde snellader. In een half uur heb je er dan weer 150 kilometer bij. Het batterijpakket zit immers in de bodem verpakt als een plak vleeswaren tussen twee boterhammen. Dat maakt de instap aangenaam hoog, al moet je achterin wel oppassen dat je jouw hoofd niet stoot tegen de aflopende daklijn.” LEES HIER DE VOLLEDIGE REVIEW.

 

Opel Ampera-e

Autoweek.nl

De nieuwe Opel Ampera-e is een serieus snelle auto met een hoge praktische inzetbaarheid. Opel heeft met de nieuwe Ampera-e een belangrijke troef in handen. Het onderstel is niet het meest verfijnde ter wereld. Het is aardig comfortabel afgestemd en mede dankzij het lage zwaartepunt en de bijna ideale gewichtsverdeling laat de e-flitser zich toch verrassend gemakkelijk over heuvelwegen sleuren. Een praktijkrange van 370 tot 380 km is realistisch. Daarmee mag je de Ampera-e vooralsnog een gamechanger noemen. BEKIJK HIER DE VOLLEDIGE REVIEW.

TopGear.nl

“Wij reden ongeveer 240 kilometer door koud, heuvelachtig Noorwegen – met af en toe een tussensprintje – en hadden toen nog voor zo’n 110 kilometer sap in de accu’s over. Tussensprintjes? Jazeker. De Ampera-e laat namelijk zomaar 204 pk los op z’n voorwielen. Dat betekent van ie van 0 naar 50 km/u zoemt in 3,2 seconden, van 0 naar 100 in 7,3 seconden en bijvoorbeeld van 80 naar 120 in 4,5 seconden. Opel geeft fijntjes aan dat de uitgaande Astra OPC (280 pk) daar 6,5 seconden over deed. Wat je zegt: lang niet gek.” BEKIJK HIER DE VOLLEDIGE REVIEW.

AutoVandaag.nl

“De interieurruimte blijkt prima te voldoen. Vier volwassenen hebben genoeg plaats en een kind erbij op de middenpositie van de achterbank is ook geen probleem. Daarbij biedt de Ampera-e een bagagevolume van minimaal 381 liter, maar dan moet wel de vloerplaat in de laagste positie worden gelegd. Natuurlijk kan de bank worden neergeklapt en groeien de mogelijkheden naar 1.274 liter en dat is bij deze voertuiglengte helemaal goed.” LEES HIER DE VOLLEDIGE REVIEW.