Opel Iconic Concept voor 2030.Indrukwekkende creaties van talentvolle vormgevers.

Hoe ziet de auto in 2030 eruit? Die vraag heeft Opel voorgelegd aan de universiteit van Pforzheim. Samen met studenten van het studieprogramma “Transportation Design” is een project gestart voor het ontwikkelen van de Opel Iconic Concept 2030. Met succes, want twee studenten zijn nu geselecteerd voor een dieptestage bij Opels topdesigners in Rüsselsheim.

“Onze kenmerkende designfilosofie – Sculptural Artistry meets German Precision – is continu in ontwikkeling”, aldus Mark Adams, Vice President Design Europe bij Opel. “En we zijn erg benieuwd hoe jonge mensen zich Opel voorstellen vanuit toekomstig klantenperspectief. We zijn echt onder de indruk van de creatieve, onconventionele en frisse designideeën van de studenten. Rijzende talenten die we maar wat graag ondersteunen.”

In de afgelopen semesters zijn de ideeën uitgewerkt. Het Opel-team, onder leiding van Design Director Friedhelm Engler en Chief Designer Andrew Dyson, bood advies en praktische ondersteuning – vanaf de eerste schets tot en met de uiteindelijke presentatie van het afgeronde designmodel. De creatie van de Russische studenten Maya Markova en Roman Zenin was zo visionair en overtuigend, dat Opel beiden een stage van zes maanden aanbood in Opels Design Studio, waar zij kunnen ontdekken wat er allemaal komt kijken bij het ontwerpen van een auto.

Opel heeft bewust voor de universiteit van Pforzheim gekozen, gezien het studieaanbod met faculteiten voor vormgeving, economie en recht. Het studieprogramma “Transportation Design” is uniek in Duitsland en staat wereldwijd hoog aangeschreven.