Uitbreiding Opel OnStar.Succesvolle assistent nu ook beschikbaar in 18 nieuwe landen!

Een jaar na de introductie breidt Opel OnStar uit naar nog eens 18 markten. Opels persoonlijke connectiviteits- en service-assistent is nu ook beschikbaar in Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, IJsland, Letland, Litouwen, Malta, Noorwegen, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië en Zweden. Opel biedt deze unieke dienst aan (beschikbaarheid van individuele functies afhankelijk van model en uitvoering) in 19 talen. Ook de beschikbaarheid van de WiFi-hotspotfunctie met 2G, 3G of 4G-datanetwerk is uitgebreid naar Frankrijk, Ierland, Oostenrijk, Portugal, Roemenië en Tsjechië. Opel OnStar is al langere tijd beschikbaar in Duitsland, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Gemak en gemoedsrust
Met Opel OnStar komen klanten in contact met een échte, deskundige adviseur – géén machine. Eulalia Serrano bijvoorbeeld was betrokken bij een aanrijding met een andere auto. De sensors in haar Zafira waarschuwden een speciaal opgeleide OnStar-adviseur die de hulpdiensten inschakelde en met Serrano contact hield via de handsfree bluetooth-installatie in de auto.

Opel OnStar helpt ook wanneer de auto is gestolen. Stolen Vehicle Assistance laat Opel OnStar nauw met de politie samenwerken om de auto snel terug te vinden. Opel OnStar stuurt een signaal naar de auto dat zorgt dat de auto niet meer start zodra die als gestolen is opgegeven.

Niet alleen voor noodgevallen
Opel OnStar reageert niet alleen op noodgevallen, de persoonlijke connectiviteits- en service-assistent ver- en ontgrendelt desgewenst ook de portieren op afstand, downloadt routes direct naar het door de fabriek geïnstalleerde satelliet navigatiesysteem en verzendt e-mailberichten over de staat van de techniek van de auto.

De populairste dienst is de myOpel smartphone app, die klanten kunnen downloaden via de Google Play Store en de Apple App Store. De meest gebruikte functies van de app zijn tot nu toe het op afstand ver- en ontgrendelen van de portieren, online de plaats van de auto lokaliseren en op afstand claxonneren en met de lichten knipperen. Klanten kunnen ook belangrijke informatie oproepen, zoals de stand van de motorolie en de bandenspanning, bestemmingen verzenden naar het navigatiesysteem en het beheren van de optionele WiFi-hotspot, waarop tot wel 7 apparaten verbonden kunnen worden.

Auto parkeren en terugvinden
Met OnStar en de myOpel app kunnen bestuurders eenvoudig het navigatiesysteem in de auto programmeren met hun smartphone. Ze hoeven slechts de bestemming in de smartphone in te voeren of te selecteren in hun telefoonboek en die met een druk op een knop naar de auto te sturen.

Verder kunnen bestuurders nu opmerkingen toevoegen aan de Vehicle Location-functie – en zelfs een foto – om het terugvinden van de auto nog makkelijker te maken. En om parkeerboetes te voorkomen, kunnen myOpel-gebruikers een waarschuwing instellen voor de tijd waarop hun parkeertijd verloopt.