Veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen.

Onze medewerkers op de afdeling Klantenservice staan dag in, dag uit voor u klaar om antwoorden te vinden op uw meest brandende vragen. Maar u realiseert zich natuurlijk ook, dat vragen van bijvoorbeeld technische aard of over de restwaarde van uw specifieke Opel niet op afstand beantwoord kunnen worden. De ruim 200 Opel bedrijven in het land zijn voor dit soort vragen de aangewezen aanspreekpunten voor onze klanten. Wij adviseren u dan ook in zo'n geval contact op te nemen met uw Opel dealer.

 

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 020-6545751.

 

Hieronder treft u een aantal antwoorden op andere veel gestelde vragen:

Een instructieboekje voor mijn Opel audiosysteem. Hoe kom ik daaraan?

Instructieboekjes kunt u bij uw Opel dealer aanvragen. Vaak zijn er ook nog instructieboekjes van oudere modellen op voorraad. Klik hier om uw Opel dealer te zoeken.

Ik ben onlangs verhuisd. Hoe kan ik mijn adreswijziging doorgeven?

Adreswijzigingen kunt u schriftelijk, telefonisch of per e-mail doorgeven aan de Opel Klantenservice. Wij zullen er dan voor zorgen dat uw gegevens in ons bestand worden aangepast. Tevens dient u uw adreswijziging door te geven aan uw Opel Dealer, i.v.m. de APK.

Het kenteken- /trekgewicht van mijn auto komt niet exact overeen met die op de technische specificatiebladen van Opel. Hoe komt dat?

Kenteken- en trekgewichten variëren niet alleen per model en motortype, maar ook met wel/geen automaat, wel/geen airco en worden vastgelegd bij de RDW (Rijksdienst Wegverkeer). Die gegevens zijn gebaseerd op gegevens zoals die door onze fabrieken worden afgegeven. Helaas kunnen niet alle combinaties van uitvoeringen en uitrusting op onze specificatiebladen worden weergegeven.

Het brandstofverbruik van mijn Opel komt niet overeen met die in de brochure. Hoe komt dat?

De verbruikscijfers weergegeven in de brochure zijn gemeten onder ideale omstandigheden en volgens vaste meetprocedures op een rollentestbank en een testbaan. Ze zijn bedoeld om het verbruik van verschillende automobielen onder overeenkomstige condities met elkaar te kunnen vergelijken. Het verbruik zal in de praktijk hoger uitvallen omdat in het huidige verkeer een constante snelheid moeilijk is aan te houden en de overige omstandigheden veelal niet optimaal zijn. De belangrijkste factoren blijven, naast de mate van belading, het aantal ingeschakelde stroomverbruikers, goed onderhoud en een correcte bandenspanning en wieluitlijning en de persoonlijke rijstijl van de bestuurder.

Ik ben de code van mijn radio of sleutel kwijt. Hoe kom ik aan die code?

Voor een radio- of sleutelcode kunt u bij de eerst verkopende Opel dealer terecht. Als dat niet mogelijk is kunt u bij een andere dealer terecht, maar zullen er kosten in rekening worden gebracht om de nieuwe code te bestellen. Neemt u wel een geldig legitimatiebewijs mee.

Wanneer wordt mijn nieuwe Opel geleverd?

Aan de hand van het zgn. 'jobnummer' (een uniek nummer dat aan elke nieuw bestelde Opel wordt toegekend) kan uw Opel dealer u over de exacte status in het productieproces infomeren. Uw jobnummer is eveneens op te vragen bij uw Opel dealer.

Ik heb een Certificaat van Overeenstemming (CVO) nodig voor de export van mijn Opel. Hoe kom ik aan een CVO?

Een Certificaat van Overeenstemming (CVO/COC) kunt u vaak kosteloos aanvragen bij de Opel dealer. Indien het een auto betreft met een bouwjaar tussen 1996 en 1999 zijn er mogelijk wel kosten aan verbonden. De hoogte van de kosten bedragen in dat geval € 100,- (excl. BTW). Wanneer dit voor uw aanvraag van toepassing is zullen wij u hierover vooraf informeren en pas na een akkoord van u de aanvraag definitief in behandeling nemen.


Indien het een Opel betreft waarvoor geen Europese Typegoedkeuring bestaat (en dus geen CVO), zoals bij oudere Opels of een Opel Bedrijfswagen, dan dient u te informeren bij de importeur in het land waar u uw Opel wilt invoeren. Voor contactgegevens van Opel importeurs in het buitenland kunt u terecht bij de Opel Klantenservice.

Is mijn Opel geschikt voor E10 brandstof?

Alle Opels zijn, op een paar uitzonderingen na, geschikt voor E10. De uitzondering is de Z22YH benzinemotor (2.2 direct ingespoten), welke enkel gebruikt is in de Opel Vectra C, Opel Signum en Opel Zafira B.

Als mijn Opel niet geschikt is voor E10, wat moet ik dan doen?

Helaas is de Z22YH motor (2.2 direct) niet geschikt voor E10. Auto’s die niet geschikt zijn voor E10 moeten de beschikbare brandstoffen gebruiken die max. 5% Bio ethanol bevatten. Deze blijven, zoals het er nu naar uitziet, beschikbaar in Nederland voor onbepaalde tijd. Bijvoorbeeld Euro 98/95.

Waar vind ik de motorcode en kleurcode van mijn auto?

Deze staat vermeld op de Carpass en in de deurstijl van uw Opel.

Waar kan ik een nieuwe Carpass verkrijgen wanneer ik de originele pas ben verloren?

De Carpass wordt eenmalig bij de nieuwe Opel verstrekt. De Opel dealer kan wel losse codes (security, radio, sleutels) voor u aanvragen. Voor de goede orde wijzen wij u erop dat hier kosten aan verbonden kunnen zijn en dat u zich altijd dient te legitimeren bij aanvraag.