Opel feliciteert Feyenoord met vijftiende landskampioenschap!

  • Opel sluit hoofdsponsorschap Feyenoord af met climax
  • Samenwerking Feyenoord en Opel bijzonder succesvol
  • Opel combineerde sponsorschap met samenwerking Hartstichting

Opel feliciteert Feyenoord en alle Feyenoord-supporters met het behalen van het landskampioenschap in het voetbalseizoen 2016/2017. De titel is de kers op de taart van de vierjarige periode waarin Opel hoofdsponsor van de Rotterdamse voetbalclub was.

Climax

Zowel Opel als Feyenoord had een moeilijke periode achter de rug toen het automerk in 2013 als nieuwe hoofdsponsor van de Rotterdamse voetbalclub werd aangekondigd. Opel koos niet zozeer voor instant sportief succes, maar écht voor de club Feyenoord, zijn achterban en het versterken van de band die er al decennia met de club was. De samenwerking was bijzonder vruchtbaar en kent met het kampioenschap een prachtig sluitstuk. Feyenoord is hiermee weer terug aan de top in Nederland, net zoals dat overigens voor Opel geldt, dat kan bogen op uitstekende verkoopresultaten in Nederland. De sponsorperiode van Opel kreeg daarmee een bijzonder mooie climax.

Betrokken achterban

Uiteraard was ook de achterban van Feyenoord zeer belangrijk voor hoofdsponsor Opel. Het merk betrok de fans gedurende de sponsorperiode bij zeer veel activaties. Opel bouwde De Kuip bijvoorbeeld voor 24 uur om tot camping voor de fans en bood twee supporters zelfs de kans om te trouwen op de middenstip van het veld.

Hartstichting

Ook werd tijdens de Klassieker Feyenoord - Ajax de hartslag van het legioen gemeten. Dat gebeurde in het kader van de samenwerking met de Hartstichting, mede vanwege het symbolische verband met Feyenoord, omdat de club bij veel mensen in het hart zit. ‘Hart voor Feyenoord, hart voor het legioen’ was dan ook het motto voor de samenwerking. Opel, Feyenoord en de Hartstichting zijn er in die periode in geslaagd hun gezamenlijke doel om 170.000 burgerhulpverleners te werven nagenoeg te realiseren. Hierdoor worden er jaarlijks vele honderden extra mensenlevens gered.

Het einde van het hoofdsponsorschap na 30 juni betekent geen definitief afscheid, als het aan beide partijen ligt. Er is een duidelijke intentie om de samenwerking in aangepaste vorm te continueren; naar verwachting komt hierover binnenkort meer duidelijkheid.