Home

5 diensten van Opel Connect op een rijOptimale connectiviteit, gegarandeerd

Opel Connect

Goed nieuws! Opel breidt het aanbod van Opel Connect-diensten verder uit. De nieuwe modellen van Opel zijn al leverbaar met eCall-noodoproep en een pechhulp-oproepsysteem. Daar komen nu onder meer ‘Voertuiginformatie en status’ en LIVE Navigatie bij.

Handig!

Mooi natuurlijk, maar wat heb je er precies aan? Met bijvoorbeeld de elektrische Opel Corsa-e en de plug-inhybride Grandland X Hybrid en Hybrid4 kun je met de e-Remote Control-functie in de myOpel-app op afstand de laadstatus controleren, maar je kunt ook de klimaatregeling op afstand programmeren. Is dat even handig.

Log in, kies dienst en profiteer

Opel Connect is standaard in de nieuwe Opel Corsa, Crossland X, Grandland X, Combo Tour, Combo, Zafira Life en Vivaro als die zijn voorzien van de geïntegreerde Navi 5.0 IntelliLink, Multimedia Navi of Multimedia Navi Pro.

Optionele connect box

Heeft je nieuwe auto dat niet, dan kun je met de optionele ‘connect box’ (meerprijs 299 euro) toch gebruikmaken van de gebruiksvriendelijke diensten van Opel Connect. Je kunt je vooraf al laten registreren door de Opel-dealer, waarna je een account kunt openen via het klantenportaal ‘myOpel’ en de diensten in de Opel Connect-store kunt activeren. Dan heb je direct overzicht van alle beschikbare gratis en betaalde diensten. Extra handig: voor de myOpel-app, het klantenportaal en de Opel Connect-store gebruik je dezelfde inloggegevens.

Opel Connect

5 standaarddiensten van Opel Connect op een rij

1: eCall-noodoproep

Als je betrokken bent bij een ongeval en de airbags en/of gordelspanners zijn geactiveerd, dan zendt de auto automatisch een noodoproep naar de 112-meldkamer. Als de medewerker daar geen reactie van je krijgt, dan schakelt die de hulpdiensten in. Via het eCall-systeem krijgen de hulpverleners de locatie en de rijrichting van de auto. Je kunt ook zelf een noodoproep doen door de SOS-knop boven de binnenspiegel meer dan twee seconden in te drukken.

2: Pechhulp-oproep

Met de pechhulp-oproep leg je contact met de pechhulpcentrale van Opels mobiliteitsservice. Belangrijke informatie (locatie, diagnosegegevens, tijdstip van pech, water- en olietemperatuur en onderhoudsmeldingen) wordt automatisch verstuurd als je dat wenst.

3: Voertuigstatus en informatie

Via de myOpel-app krijg je inzicht in de status van je auto. Afhankelijk van het model zijn bijvoorbeeld de kilometerstand, het gemiddelde verbruik en de actieradius met resterende tankinhoud op te vragen. Ook een reminder voor een servicebeurt is mogelijk – dan wordt de Opel-dealer ook geïnformeerd, zodat die snel met jou een afspraak kan inplannen. Voor de geëlektrificeerde Opel-modellen, de Corsa-e en Grandland X Hybrid en Hybrid4, kun je de starttijd voor opladen, airconditioning en verwarming programmeren via de e-Remote Control-functie in de myOpel-app.

4: Reis- en ritbeheer

Als je meer wilt weten over je rijprofiel in Opel Connect, dan kun je reis- en ritbeheer raadplegen. Deze functie toont de duur van de rit, de afgelegde afstand, het verbruik en de gemiddelde snelheid. Afhankelijk van het model is ook ‘Last mile guidance’ aanwezig, waarmee je via Bluetooth een routegeleiding van de geparkeerde auto naar de eindbestemming op je smartphone ontvangt. Zodat je ook het laatste deel van de route te voet kunt navigeren.

5: LIVE Navigatie

Biedt de eerste drie jaar na activering (daarna is betaling vereist) realtime verkeersinformatie waarmee je vertragingen kunt vermijden. Het navigatiesysteem stelt alternatieve routes voor en berekent de aankomsttijd. Het geeft ook informatie over wegen met grote drukte, zodat je kunt kiezen voor een alternatieve route. Aanvullende diensten zijn informatie over de brandstofprijzen bij de tankstations op de route, parkeerplaatsen en -tarieven, het weer en points of interest (bijvoorbeeld restaurants, hotels en voor elektrische modellen de beschikbaarheid van laadstations.

Nog meer diensten op komst!

Er komen nog meer diensten aan die je via de myOpel smartphone-app kunt gebruiken. Je kunt dan bijvoorbeeld de portieren ont- en vergrendelen, de verlichting in- en uitschakelen en de claxon bedienen – handig als je bijvoorbeeld in een drukke parkeergarage niet (meer) weet waar de auto staat. Ook Keyless Open & Start is binnenkort beschikbaar, inclusief een digitale sleutel waarmee je de auto eenvoudig kunt delen met maximaal vijf anderen.

Zakelijke diensten: ook daar hebben we aan gedacht

Voor de zakelijk rijder biedt Opel Connect met mobiliteitsdienstverlener Free2Move specifieke optionele diensten. Bijvoorbeeld Charge my Car met een tripplanner en een laadpas voor elektrische modellen. Charge my car biedt toegang tot duizenden laadpunten in Europa en om het nog eenvoudiger te maken, maakt Free2Move een voorselectie op basis van de afstand tot het laadpunt, de laadsnelheid en de laadprijs van de openbare laadopties. Wagenparkbeheerders en zakelijke klanten kunnen profiteren van diverse servicepakketten met analyse van verbruik en rijstijl en informatie over onderhoudsintervallen.