Opel toont nieuwe merkvisie met Brand Concept voertuig.Nog meer nadruk op Opel-merkwaarden.

brand concept model

Opel werkt aan een zogenoemd Brand Concept voertuig, waarmee Opel vóór het eind van het jaar wil laten zien in welke richting het zich ontwikkelt.

Merkwaarden
Duits, benaderbaar, spannend – dit zijn de drie merkwaarden die verankerd liggen in het DNA van elk model en elk nieuw initiatief van Opel en dat blijft ook zo in de toekomst. In de afgelopen maanden hebben de afdelingen design, marketing en engineering antwoorden gezocht op de vraag hoe deze merkwaarden beter tot uitdrukking kunnen worden gebracht in het design, de techniek en het karakter van de auto’s van Opel en in de manier waarop Opel zijn klanten benadert.

Het team rond Mark Adams, Vice President Design van Opel, heeft de designfilosofie van het merk tegen het licht gehouden en zal die op enkele essentiële punten verfijnen voor de ontwikkeling van toekomstige, nieuwe modellen. Opel geeft nu alvast een kijkje in de toekomst en een indruk hoe nieuwe Opels van halverwege de jaren twintig van deze eeuw er uitzien. Hoewel de conceptauto nog niet onthuld wordt, zijn al wel enkele belangrijke details duidelijk.

Opel-kompas
Het Brand Concept 2018 voertuig, dat voor het einde van het jaar wordt gepresenteerd, is het eerste nieuwe model van Opel dat is voorzien van de nieuwe designtaal van Opel en is ontwikkeld volgens het principe van het Opel-kompas.

Het Opel-kompas ordent de designelementen van Opels toekomstige designtaal rond twee belangrijke lijnen die elkaar snijden in het merklogo – dat meer dan ooit het middelpunt wordt. De plooi over het midden van de motorkap staat voor de verticale lijn, die gedurfder en puurder wordt vormgegeven. De horizontale lijn wordt gesymboliseerd door de kenmerkende vleugelvormige lichtsignatuur van de dagrijverlichting. Die wordt verder ontwikkeld en geaccentueerd op alle nieuwe Opel-modellen.