Opel start opleidingstraject met vrouwelijke verkopers.Trainingsprogramma vervolg Jade-campagne.

De 13 vrouwelijke adviseurs.

De Opel Talent Academy, het eenjarige opleidingstraject van Opel dat geselecteerde kandidaten klaarstoomt tot het vak van verkoopadviseur, is van start gegaan met dertien vrouwelijke kandidaten. De kick-off vond onlangs plaats in Hotel Nassau te Breda en afgelopen week hebben de kandidaten de eerste opleidingsweek afgerond.

Het trainingsprogramma is het vervolg op de experimentele wervingscampagne Jade, die begin maart werd gelanceerd. De wervingscampagne is opgezet omdat we oprecht vinden dat er veel meer vrouwelijke verkoopadviseurs moeten komen in onze showrooms.

Voor de fictieve lifestyle & design-organisatie Jade werden kandidaten gezocht voor de functie verkoopadviseur. De advertentietekst was qua functieomschrijving identiek aan die van de simultaan geplaatste Opel-advertentie. Het resultaat: de Jade-vacature leverde overwegend vrouwelijke kandidaten op en die van Opel voornamelijk mannelijke. De meest geschikte kandidaten bij de Jade-vacature werden uitgenodigd voor een gesprek, waar toen pas werd onthuld dat het bedrijf waarbij zij solliciteerden niet Jade, maar Opel was.