Wat is OnStar
VEILIG

Automatic Crash Response

24-uurs noodoproep

Hulp bij gestolen voertuig

Pechhulp 

 
CONNECTED

Wi-Fi

Smartphone App

 
IN GOEDE HANDEN

Hotel boeken

Parkeerplek vinden

Voertuigdiagnose

Bestemming Downloaden

 
PRIVACY
KLANTVERHALEN
HOE KRIJG IK ONSTAR?

KLANTVERHALEN.

ONSTAR DIENSTEN.

Alle diensten van OnStar zullen na 31 december 2020 niet meer beschikbaar zijn.

NOODHULP.

DIRECT DE JUISTE HULP.

Een veilig gevoel: OnStar schiet u bij een ongeval direct te hulp. Ook als u zelf niet meer om hulp kunt roepen.

 

Automatic Crash Response: OnStar kan levens redden

 

  • Directe hulp bij een aanrijding: zodra de airbag geactiveerd wordt, treedt Automatic Crash Response in werking. Alle belangrijke voertuiggegevens worden direct aan OnStar doorgegeven: locatie, rijrichting en de ernst van het ongeval.1

 

  • De adviseur praat met u: via de handsfree luidspreker neemt de OnStar adviseur contact met u op - zelfs als u in het buitenland bent, wordt u aangesproken in de door u geselecteerde taal.2

 

  • Elke seconde telt: zodra wij alle informatie ontvangen hebben, schakelt de OnStar adviseur – als dat nodig is – onmiddellijk de juiste hulpdiensten in.1

 

1De OnStar diensten zijn alleen beschikbaar na activering van uw account en zijn afhankelijk van de beschikbaarheid en de dekking van het mobiele netwerk en gps-gegevens. Na afloop van de gratis kennismakingsperiode worden kosten in rekening gebracht. De diensten in het aangeschafte OnStar pakket kunnen verschillen van de diensten tijdens de gratis proefperiode. Voor het gebruik van OnStar gelden algemene voorwaarden.

 

2Om uw oproep zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden, kunt u in uitzonderlijke omstandigheden eerst worden verbonden met een Engels sprekende OnStar adviseur.

TOON MEER TOON MINDER

24/7 HULP MET ÉÉN DRUK OP DE KNOP.

Als u of één van uw passagiers zich onwel voelt, of iemand medische hulp nodig heeft, kunt u op ons rekenen.

 

Wanneer u, één van uw passagiers of een mede-weggebruiker met spoed medische zorg nodig heeft, kunt u op de SOS-knop drukken voor hulp.

 

De OnStar adviseur maakt gebruik van GPS om uw exacte locatie door te geven aan de medische hulpdienst, die zo snel mogelijk naar uw locatie komt.1

 

1De OnStar diensten zijn alleen beschikbaar na activering van uw account en zijn afhankelijk van de beschikbaarheid en de dekking van het mobiele netwerk en gps-gegevens. Na afloop van de gratis kennismakingsperiode worden kosten in rekening gebracht. De diensten in het aangeschafte OnStar pakket kunnen verschillen van de diensten tijdens de gratis proefperiode. Het is mogelijk dat sommige functies voor bepaalde modellen of uitrustingsniveaus niet beschikbaar zijn. Voor het gebruik van OnStar gelden algemene voorwaarden.

TOON MEER TOON MINDER

WIJ HELPEN UW GESTOLEN AUTO TERUG TE VINDEN.

Is uw auto gestolen? Wij kunnen de politie helpen om uw auto terug te vinden en zorgen dat uw auto niet opnieuw gestart kan worden.

 

Als uw auto gestolen is, kan OnStar1 de politie helpen om hem terug te vinden. Als eerste dient u aangifte te doen bij de politie. De OnStar adviseur kan de politie vervolgens helpen uw auto terug te vinden en kan voorkomen dat de dieven, nadat ze het contact hebben uitgeschakeld, verder kunnen rijden.

 

  • OnStar lokaliseert uw Opel via GPS en volgt de route. Zo weet de politie exact waar uw auto zich bevindt.
  • Als de dief de motor uitschakelt, kan de OnStar adviseur het opnieuw starten van de motor verhinderen. Zo kan de dief niet meer verder rijden.

 

1De OnStar diensten zijn alleen beschikbaar na activering van uw account en zijn afhankelijk van de beschikbaarheid en de dekking van het mobiele netwerk en gps-gegevens. Na afloop van de gratis kennismakingsperiode worden kosten in rekening gebracht. De diensten in het aangeschafte OnStar pakket kunnen verschillen van de diensten tijdens de gratis proefperiode. Het is mogelijk dat sommige functies voor bepaalde modellen of uitrustingsniveaus niet beschikbaar zijn. Voor het gebruik van OnStar gelden algemene voorwaarden.

TOON MEER TOON MINDER

PECH ONDERWEG? ONSTAR HELPT!

Heeft u 's nachts autopech en is de batterij van uw mobiele telefoon leeg? Neem met de Service-knop contact op met OnStar en wij sturen direct professionele pechhulp naar u toe.

 

Heeft u pech in een onbekend gebied en heeft uw mobiele telefoon geen bereik of is de batterij leeg? Geen nood! Druk gewoon op de Service-knop om contact op te nemen met de OnStar advise1. De adviseur luistert wat het probleem is en helpt u verder. Als het nodig is, stuurt de OnStar adviseur een professionele pechhulpdienst naar uw locatie.2

 

1De OnStar diensten zijn alleen beschikbaar na activering van uw account en zijn afhankelijk van de beschikbaarheid en de dekking van het mobiele netwerk en gps-gegevens. Na afloop van de gratis kennismakingsperiode worden kosten in rekening gebracht. De diensten in het aangeschafte OnStar pakket kunnen verschillen van de diensten tijdens de gratis proefperiode. Het is mogelijk dat sommige functies voor bepaalde modellen of uitrustingsniveaus niet beschikbaar zijn. Voor het gebruik van OnStar gelden algemene voorwaarden.

 

2 Wordt uw auto gedekt door Opel Pechhulp, dan komt deze dienst u kosteloos te hulp (afhankelijk van de dekking). In andere gevallen kan de pechhulpdienst kosten voor de geleverde diensten in rekening brengen.

TOON MEER TOON MINDER

CONNECTED.

EEN WI-FI HOTSPOT VOOR IEDEREEN IN UW AUTO.

Internet is een deel van ons leven. Daarom is het geweldig dat u en uw passagiers dankzij een snelle Wi-Fi Hotspot ook onderweg toegang hebben tot de digitale wereld.

 

Altijd online1: de Wi-Fi Hotspot biedt tot 7 apparaten toegang tot het internet – ook als u onderweg bent.

  • De Wi-Fi hotspot ondersteunt tot zeven apparaten: smartphones, laptops en tablets.
  • Uw passagiers profiteren onderweg van een snelle en betrouwbare internetverbinding.
  • De extra sterke OnStar dakantenne staat garant voor een uitstekende verbinding met high-speed internetdiensten.

 

Ontspanning of werk – iedereen zal enthousiast zijn!1

Voor de Wi-Fi Hotspot geldt een gratis proefperiode van 3 maanden, met een maximaal datagebruik van 3 GB (afhankelijk van wat het eerste bereikt wordt). Na deze proefperiode, kunt u databundels kopen bij de netwerkaanbieder.

 

1U kunt de Wi-Fi Hotspot alleen gebruiken als OnStar geactiveerd is. De Wi-Fi verbinding wordt niet verzorgd door OnStar, maar door de netwerkaanbieder. De voorwaarden van de netwerkaanbieder zijn van toepassing. De gratis proefperiode begint bij activering van het OnStar account. Na afloop van de gratis kennismakingsperiode worden kosten in rekening gebracht. De diensten zijn afhankelijk van de dekking en beschikbaarheid van het mobiele netwerk.

TOON MEER TOON MINDER

ALLES ONDER CONTROLE MET DE SMARTPHONE-APP.

Hoe ver kan ik nog rijden voor ik moet tanken? Is mijn bandenspanning in orde? Waar heb ik mijn auto geparkeerd? De smartphone-app geeft het antwoord, ook als u niet bij uw auto bent.

 

De innovatieve myOpel smartphone-app biedt ongeëvenaard gemak1

 

  • Op uw mobiele telefoon inzicht in de belangrijkste gegevens van uw auto, zoals de bandenspanning en olie- en brandstofpeil. Met één druk op de knop, ook als u niet in de buurt van uw auto bent.
  • Vergeten uw auto af te sluiten? Geen probleem: uw kunt de deuren vergrendelen en ontgrendelen via uw smartphone.2
  • Weet u niet meer waar u uw auto geparkeerd heeft? Met de app ziet u op de kaart precies waar hij staat.
  • Laat uw lichten knipperen of bedien de claxon; dan ziet en hoort u waar uw auto geparkeerd staat.
  • Vind op uw smartphone uw bestemming en stuur het adres direct naar het ingebouwde Opel navigatiesysteem.3

 

Om gebruik te maken van alle mobiele diensten van OnStar, hoeft u alleen de myOpel app te downloaden en installeren. Voor Android-toestellen vindt u de app in de Google Play Store, voor Apple iOS-toestellen in de App Store.

 

Heeft u uw smartphone met de myOpel app voor OnStar niet bij de hand, dan kunt u ook contact opnemen met OnStar. De OnStar adviseur zal voor de veiligheid uw PIN-code vragen en kan vervolgens de deuren op afstand vergrendelen of ontgrendelen, en u vertellen waar uw auto staat. Dit is ook handig als u per ongeluk uw sleutels en smartphone in de auto heeft laten liggen.

 

1De functies van de myOpel app werken alleen als OnStar geactiveerd is en zijn afhankelijk van de beschikbaarheid en de dekking van het mobiele netwerk. Voor het gebruik van OnStar gelden algemene voorwaarden. Het is mogelijk dat sommige functies voor bepaalde modellen of uitrustingsniveaus niet beschikbaar zijn. Klik hier voor meer informatie.

2Het op afstand automatisch vergrendelen en ontgrendelen van de deuren is niet beschikbaar voor de Opel Meriva. Klik hier voor meer informatie.

3Voor het downloaden van de bestemming zijn een geïntegreerd Opel navigatiesysteem en kaartgegevens vereist.

TOON MEER TOON MINDER

PERSOONLIJKE ASSISTENT.

BOEK HANDSFREE EEN HOTEL.

Plotseling andere plannen? Of uw rit is langer dan verwacht? Druk op de blauwe Service-knop en vraag de OnStar adviseur om een hotel voor u te boeken.

 

Een persoonlijke assistent kan goed van pas komen. OnStar kan u onderweg met veel dingen helpen, bijvoorbeeld met het boeken van een hotel1:

 

  • De OnStar adviseur kan een hotelkamer voor u zoeken, vergelijken en boeken (via booking.com).
  • U hoeft alleen mondeling de keuze van de kamer te bevestigen en de gegevens van uw creditcard door te geven.
  • De OnStar adviseur kan zelfs het adres van het hotel direct naar uw ingebouwde Opel navigatiesysteem sturen.
  • Wilt u uw reservering veranderen? Ook dat is eenvoudig. U geeft het reserveringsnummer en uw e-mailadres door aan de OnStar adviseur en het wordt voor u geregeld.

 

1De OnStar adviseur kan een hotelkamer voor u boeken via booking.com. Uw gegevens en voorkeuren worden door de OnStar adviseur rechtstreeks aan booking.com verstrekt. De voorwaarden en het privacybeleid van booking.com zijn van toepassing; deze vindt u op www.booking.com. U ontvangt van booking.com via e-mail een bevestiging van uw reservering. Als u niet wilt dat booking.com uw persoonlijke gegevens ontvangt, dient u geen gebruik te maken van deze dienst. OnStar assisteert slechts bij het maken van de hotelboeking en is niet verantwoordelijk voor de dienstverlening van booking.com en het geboekte hotel. Voor deze dienst zijn een e-mail adres en geldige creditcard vereist.

TOON MEER TOON MINDER

OVERAL EEN PARKEERPLAATS VINDEN.

Nooit meer eindeloos door de stad rijden, op zoek naar een parkeerterrein of -garage. Eén druk op de knop en de OnStar adviseur helpt u.1

 

De OnStar adviseur vindt via Parkopedia.com een parkeerterrein of -garage voor u en kan u alles vertellen over het aantal vrije plaatsen, de openingstijden en de kosten.1 De adviseur kan zelfs het adres naar uw navigatiesysteem sturen, zodat u er moeiteloos naartoe rijdt.

 

1Alleen voor parkeerterreinen en -garages die zijn opgenomen in Parkopedia.com. De beschikbaarheidsinformatie geldt op het moment van contact met OnStar.

TOON MEER TOON MINDER

U WEET ALTIJD WAAR U AAN TOE BENT.

U kunt niet in uw motor kijken, maar OnStar wel! Als er een waarschuwingslampje gaat branden en u weet niet wat u moet doen, vraagt u het gewoon aan OnStar.

Dankzij systematische voertuigdiagnose weet u altijd precies hoe het met de systemen in uw auto gesteld is, zodat u als het nodig is, op tijd maatregelen kunt nemen.1

 

  • U kunt automatisch een waarschuwing ontvangen als er iets niet in orde is. Zodra OnStar bijvoorbeeld signaleert dat de spanning in één van de banden te laag is, wordt u automatisch op de hoogte gebracht, of u nu wel of niet in uw auto zit. Daarnaast ontvangt u maandelijks een e-mail met de belangrijkste diagnosegegevens. Dit omvat gegevens zoals de levensduur van de olie en de bandenspanning, zodat u precies weet waar u aan toe bent.

 

  • Brandt er een lampje op het dashboard en weet u niet wat u moet doen? U hoeft alleen op de blauwe Service-knop te drukken om de OnStar adviseur om raad te vragen. Met behulp van directe diagnose via OnStar kan de adviseur vaststellen of er een defect is en u vertellen hoe urgent het is om dit in de Opel werkplaats te laten verhelpen.

 

  • Moet uw auto naar de garage? De OnStar adviseur kan u vertellen of dit echt nodig is en het adres van de dichtstbijzijnde Opel dealer naar uw ingebouwde Opel navigatiesysteem sturen.2

 

1De OnStar diensten zijn alleen beschikbaar na activering van uw account en zijn afhankelijk van de beschikbaarheid en de dekking van het mobiele netwerk en gps-gegevens. Na afloop van de gratis kennismakingsperiode worden kosten in rekening gebracht. De diensten in het aangeschafte OnStar pakket kunnen verschillen van de diensten tijdens de gratis proefperiode. Het is mogelijk dat sommige functies voor bepaalde modellen of uitrustingsniveaus niet beschikbaar zijn. Voor het gebruik van OnStar gelden algemene voorwaarden.

 

2Voor het downloaden van de bestemming zijn een geïntegreerd Opel navigatiesysteem en kaartgegevens vereist.

TOON MEER TOON MINDER

ALTIJD MOEITELOOS NAAR UW BESTEMMING.

Op zoek naar een bepaald restaurant of het dichtstbijzijnde tankstation? De OnStar adviseur kan het adres naar uw navigatiesysteem sturen, zodat u er direct naartoe kunt rijden.1

 

  • Waar wilt u naartoe? Druk op de blauwe Service-knop en vertel het aan de OnStar adviseur. De OnStar adviseur zoekt het adres van uw bestemming en kan dit direct naar uw ingebouwde Opel navigatiesysteem sturen. Zo kunt u verder rijden, zonder afgeleid te worden van de weg.1

 

  • Gemakkelijk en veilig: Dankzij Bestemming downloaden van OnStar kunt u tijdens het rijden zonder problemen uw bestemming veranderen.

 

1Voor het downloaden van de bestemming zijn een geïntegreerd Opel navigatiesysteem en kaartgegevens vereist. De OnStar diensten zijn alleen beschikbaar na activering van uw account en zijn afhankelijk van de beschikbaarheid en de dekking van het mobiele netwerk en gps-gegevens. Na afloop van de gratis kennismakingsperiode worden kosten in rekening gebracht. De diensten in het aangeschafte OnStar pakket kunnen verschillen van de diensten tijdens de gratis proefperiode. Het is mogelijk dat sommige functies voor bepaalde modellen of uitrustingsniveaus niet beschikbaar zijn. Voor het gebruik van OnStar gelden algemene voorwaarden.

TOON MEER TOON MINDER

PRIVACY.

ONSTAR BESCHERMT UW PRIVACY.

U bepaalt zelf welke informatie u wel en niet met OnStar deelt.

 

Met één druk op de knop beschermt u uw privacy. OnStar kan geen gebruik maken van uw gegevens zonder uw toestemming.

 

  • Voor uw veiligheid kiest u bij het instellen van uw account een PIN-code. De OnStar adviseur zal u naar deze code vragen als u op afstand uw deuren wilt laten vergrendelen of ontgrendelen, of als u hulp bij gestolen voertuig inschakelt. Zo kunt u er zeker van zijn dat alleen u toegang heeft tot uw auto.1

 

  • U kan op elk moment beslissen de locatie van uw auto te verbergen, door de Privacy-knop 5 seconden ingedrukt te houden. Verandert u van gedachten, druk dan nogmaals 5 seconden op de Privacy-knop om uw locatie weer met OnStar te delen. Alleen in een noodgeval zal OnStar deze voorkeur negeren.2

 

  • Uw privacy is voor ons zeer belangrijk: Wij zullen uw gegevens nooit zonder uw toestemming aan anderen verstrekken. Uw informatie wordt uitsluitend verstrekt aan OnStar en aan bedrijven die aan General Motors verbonden zijn (zoals Opel Nederland), de door u gekozen Opel dealers, bedrijven die namens OnStar diensten verlenen en eventueel door uzelf gekozen andere dienstverleners.

 

1Het op afstand automatisch vergrendelen en ontgrendelen van de deuren is niet beschikbaar voor de Opel Meriva. 

 

2Bij gebeurtenissen als een aanrijding of als de auto gestolen is.

TOON MEER TOON MINDER

VERBINDING MAKEN MET ONSTAR.