Contents inside this Slide Collection are only authorable inside of this page.

You must add a Slide component for each slide that you want within a Multimedia Scroller on this template first.

After adding a Slide component, you can then add additional components to the parsys of the Slide component.


BEREIK IS ALLES.

Het idee dat een elektrische auto alleen voor korte ritjes is, is definitief achterhaald:

 

  • 423 km (WLTP) rijden op één volle batterij
  • Van 0 tot 100 km/u in slechts 7,3 seconden
  • Royaal de ruimte voor 5 personen

 

Angst voor een beperkte actieradius behoort tot het verleden: De nieuwe Ampera-e rijdt 423 km (WLTP)  op één volle batterij. Dit maakt Opel’s innovatieve elektrische model zeer geschikt voor zowel privé als zakelijk gebruik. De Ampera-e bereikt deze prestaties dankzij speciale eigenschappen van de batterij:

 

  • 288 lithium-ion-cellen en een capaciteit van 60 kWh
  • Compact ontwerp, waardoor er voldoende ruimte is voor 5 volwassen inzittenden
  • Hittebestendig en vloeistof-gekoeld om in elk seizoen optimaal te presteren

 

 

TOON MEER TOON MINDER

KRACHTIGE EN COMPACTE BATTERIJ.

Het hart van de Ampera-e is de geavanceerde 60 kWh lithium-ion-battterij, die een bereik tot 423 km (WLTP) mogelijk maakt. Omdat hij ultraplat is, is er bovendien ruim plaats voor vijf personen.

 

Het geavanceerde batterijconcept maakt een zeer lange actieradius mogelijk. Zo werkt het:

 

De chemische structuur van de lithium-Ion-batterij verhoogt de hittebestendigheid, zodat er minder energie door koeling verloren gaat. Het actieve warmtebeheersysteem zorgt dat de batterij altijd bij de meest efficiënte temperatuur werkt, ook bij zeer hoge buitentemperaturen. De batterij bestaat uit 288 cellen met een gezamenlijke capaciteit van 60 kWh: dat staat gelijk aan de capaciteit van 60.000 gewone batterijen. Met 30 minuten opladen bij een 50 kW snellader wordt het bereik met ca. 150 kilometer1 verhoogd.

 

1Theoretische waarde, berekend op basis van het geraamde WLTP-bereik**. Alle laadtijden die hier worden gegeven, gelden bij een normale omgevingstemperatuur en hebben betrekking op het opladen van een volledig lege batterij.

TOON MEER TOON MINDER

HOE IS HET ELEKTRISCH BEREIK GEMETEN?

Het bereik (actieradius) van de Ampera-e is gemeten op basis van de gestandaardiseerde meetmethode voor Europa, de New European Driving Cycle (NEDC).

 

De verbruikswaarden die op basis van de NEDC-meetmethode (New European Driving Cycle) worden berekend, zijn nauwkeurig en gemakkelijk te vergelijken, maar ze zijn niet perfect. Sinds de NEDC in 1992 de wettelijk voorgeschreven meetmethode is geworden, zijn auto's en individuele rijstijlen aanzienlijk veranderd. Om beter aan te sluiten bij de nieuwe praktijk, zijn nieuwe testmethoden ontwikkeld: de "Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicle Test Procedure" (WLTP). Sinds 1 september 2018 heeft de WLTP de NEDC volledig vervangen.

 

De WLTP-testcyclus is gebaseerd op daadwerkelijke rijprofielen en staat daardoor dichter bij de dagelijkse praktijk dan de tot nu toe gebruikte NEDC-testcyclus. Het elektrisch rijbereik dat onder deze meer realistische testomstandigheden gemeten is, is lager dan het eerder gemeten bereik volgens de NEDC-meetmethode, nameljk 423 km. In de dagelijkse praktijk zal het werkelijke bereik anders zijn dan het bereik dat in een testprocedure gemeten is. In de praktijk wordt het bereik beïnvloed door factoren zoals wegkenmerken, weersomstandigheden, rijstijl of extra belasting.

TOON MEER TOON MINDER