Veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN.

Onze medewerkers op de afdeling Klantenservice staan dag in, dag uit voor u klaar om antwoorden te vinden op uw meest brandende vragen. Maar u realiseert zich natuurlijk ook, dat vragen van bijvoorbeeld technische aard of over de restwaarde van uw specifieke Opel niet op afstand beantwoord kunnen worden. De ruim 200 Opel bedrijven in het land zijn voor dit soort vragen de aangewezen aanspreekpunten voor onze klanten. Wij adviseren u dan ook in zo'n geval contact op te nemen met uw Opel dealer.

 

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 020-6545751.

 

Hieronder treft u een aantal antwoorden op andere veel gestelde vragen:

Kom ik ook in aanmerking voor fabrieksgarantie in het buitenland?

Ook in het buitenland komt u in aanmerking voor fabrieksgarantie bij een productie,- en/ of materiaalfout. Klik hier (https://www.opel.nl/opel-rijders/garantie.html) voor meer informatie.

Hoe kom ik aan een instructieboekje voor mijn Opel (audiosysteem)?

Instructieboekjes kunt u via uw Opel dealer aanvragen. Vaak zijn er ook nog instructieboekjes van oudere bouwjaren en modellen op voorraad. Voor actuele modellen zijn deze digitaal beschikbaar via onze site. Daarnaast hebt u als myOpel lid (myOpel app) ook toegang tot een gebruikershandleiding en handleiding infotainment.

 

Voor oudere bouwjaren of modellen zijn veelal boekjes beschikbaar. Deze kunt u aanvragen bij uw Opel dealer/ reparateur.

Mag er een trekhaak onder mijn Ampera(-e) of Karl gemonteerd worden?

Er zijn geen goedkeuringen afgegeven voor het monteren van een trekhaak op de modellen Ampera, Ampera-e en Karl. Wij adviseren met klem om dit ook niet via een andere partij te laten verrichten.

 

De montagepunten zijn onvoldoende geschikt voor het verwerken van de krachten die vrijkomen bij het trekken van aanhangers.

Voorheen ontvingen we een Opel Assistance Plus certificaat gratis bij een onderhoudsbeurt en nu ontvingen we een Opel Pechhulp bewijs. Wat is het verschil?

Opel Assistance Plus is eind 2017 gestopt als gratis product. Door een grotere service behoefte van de Opelrijders is een nieuw pechhulpprogramma ontwikkeld welke meer gericht is op een snelle hulpverlening binnen Nederland. Dit nieuwe product heet Opel Pechhulp.

 

Uw Opel Dealer / Erkend Reparateur biedt deze pechhulpdekking gratis aan bij het uitvoeren van een onderhoudsbeurt.

 

Wanneer u nog bredere dekking wenst, zoals ook hulpverlening door eigen toedoen, denk hierbij aan; verkeerde brandstof getankt of uw sleutels in de auto achtergelaten, alsmede een brede dekking, met recht op repatriëring, binnen Europa, dan kunt u tot 14 dagen na afgifte van een gratis Opel Pechhulpdekking, dit afsluiten bij uw Opel dealer/ Reparateur voor een bedrag van € 34,95.

 

Kijk voor alle voorwaarden op onze site: https://www.opel.nl/apps/News/actions/Opel-pechhulp-onderweg.aspx.