Vorige
  • Opel, Onstar, Contact, FAQ, Header
Volgende

CONTACT.

Heeft u in de FAQ's geen antwoord gevonden op uw vraag? Heeft u hulp nodig of wilt u meer informatie? Dan helpen wij u graag verder. Ons serviceteam staat van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30, klaar om u te assisteren.

Bel ons

Lokaal gratis: 08002929161
Lokaal tarief: 0707709353
Internationaal gratis: 0080080022334

 

Stuur ons een e-mail

Onstar.europe@onstar.com

Schrijf ons

OnStar Europe Ltd,
Luton HQ & Training Center
Osborne Rd, Luton, Bedfordshire
LU1 3YT, UK1-151-150
United Kingdom

 

ONSTAR FAQ.

ALGEMEEN

Algemeen

Welke modellen zijn beschikbaar met OnStar?

OnStar is beschikbaar op vrijwel alle personenauto’s van Opel, van de Opel KARL tot de Insignia.

Hoe krijg ik OnStar?

OnStar is onderdeel van de standaarduitrusting of is als optie te bestellen op vrijwel alle personenauto’s van Opel. Kijk in de configurator voor de specifieke beschikbaarheid per model en uitrustingsniveau. Tijdens de aankoop van uw nieuwe Opel zal de Opel dealer u uitleggen hoe OnStar werkt en hoe u de services online kunt activeren.

Wat moet ik doen om OnStar te kunnen gebruiken?

Wanneer u een Opel met OnStar aanschaft, moet u zich registreren en OnStar activeren om gebruik te kunnen maken van de OnStar diensten. Na registratie ontvangt u per e-mail een uitnodiging van OnStar om uw account te activeren. Klik op de link in deze e-mail om de activering af te ronden.

Als u een tweedehands auto met OnStar aanschaft, drukt u op de blauwe Service-knop om contact op te nemen met een OnStar adviseur. De adviseur helpt u om een account aan te maken. Heeft u vragen, dan kunt u ook op de Service-knop drukken om met een OnStar adviseur te spreken.

Hoe krijg ik toegang tot mijn OnStar account?

Zodra uw OnStar account is aangemaakt, heeft u via myOpel (www.myopel.nl) toegang tot uw OnStar account.

Zijn alle diensten op alle Opel modellen beschikbaar?

Enkele diensten zijn niet op alle modellen beschikbaar. Kijk voor een complete lijst met beschikbare functies bij “beschikbaarheid per model”.

Kan ik OnStar in mijn huidige auto krijgen?

OnStar is alleen beschikbaar in nieuwe Opels. OnStar kan niet worden geïnstalleerd op een Opel die af-fabriek niet met OnStar is geleverd.

Kan ik OnStar krijgen in andere auto van een ander merk?

OnStar is een unieke service die alleen voor modellen van Opel beschikbaar is.

Hoe kan ik mijzelf uitschrijven?

U kunt op elk moment besluiten niet langer gebruik te maken van OnStar, hoewel wij natuurlijk hopen dat u dit niet zult doen. U kunt online naar uw OnStar account gaan en uzelf uitschrijven. Ook kunt op de OnStar Service-knop in uw auto drukken om met een adviseur te spreken, die u kan helpen om uw account te beëindigen.

Werkt OnStar ook in het buitenland ?

Ja, de diensten van OnStar zijn in een groot aantal Europese landen beschikbaar. Bekijk de lijst met landen onder “Beschikbaarheid”. Hier kunt u ook zien in welke landen de Wi-Fi Hotspot beschikbaar is.

Krijgt mijn verzekeringsmaatschappij mijn gegevens?

Nee, uw verzekeringsmaatschappij krijg geen informatie van OnStar. Uw gegevens worden alleen met derden gedeeld als u daar zelf om vraagt.

In welke talen is OnStar beschikbaar?

OnStar is beschikbaar zijn veel talen: naast Nederlands ook Bulgaars, Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Grieks, Hongaars, Italiaans, Noors, Pools, Portugees, Roemeens, Russisch, Sloveens, Slowaaks, Spaans, Tsjechisch en Zweeds. In uitzonderlijke omstandigheden kunt u eerst worden doorverbonden met een Engelssprekende adviseur.

Hoe kies ik mijn taal?

OnStar gebruikt de taal die is ingesteld in uw infotainment-systeem. U kunt deze taal op elk moment veranderen via de instellingen van uw infotainment-systeem. Kiest u een taal die niet door OnStar wordt ondersteund, dan wordt u in het Engels te woord gestaan.

Kan ik OnStar gratis uitproberen?

Ja, voor iedere nieuwe Opel die is uitgerust met OnStar geldt een gratis proefperiode van 12 maanden. Voor de Wi-Fi Hotspot geldt een gratis proefperiode van 3 maanden, met een maximaal datagebruik van 3GB. Zie voor meer details het tabblad “Beschikbaarheid”.

Als ik in het buitenland contact opneem met een OnStar adviseur, rekent OnStar dan extra kosten?

Er zullen nooit extra kosten in rekening worden gebracht als u vanuit uw auto via het OnStar systeem een adviseur belt, dus ook niet in het buitenland.

Wanneer start mijn gratis proefperiode van 12 maanden?

De gratis proefperiode van 12 maanden (exclusief Wi-Fi) begint op de datum waarop uw account geactiveerd wordt.

Wanneer zullen de nieuwe diensten “hotel boeken” en “parkeerservice” beschikbaar zijn?

Deze diensten zijn nu al beschikbaar. Ze zijn van start gegaan bij de introductie van de nieuwe Insignia.

Zijn de nieuwe diensten beschikbaar voor alle Opel modellen?

Ja, ze zijn beschikbaar voor alle Opel modellen die zijn uitgerust met OnStar.

Wat kosten de nieuwe diensten?

De nieuwe diensten zijn inbegrepen in het abonnement op OnStar of de gratis proefperiode. Er worden geen extra kosten berekend voor de nieuwe diensten. Wanneer u een hotelkamer boekt via de OnStar adviseur is dit hetzelfde als boeken via de booking.com app.

Zijn de nieuwe diensten in de hele Europese Unie beschikbaar?

De nieuwe diensten zijn beschikbaar in alle landen waar OnStar beschikbaar is.

Kosten

Moet ik betalen voor de diensten van OnStar?

Als u een nieuwe auto koopt met OnStar, dan dient u zich eerst te registreren en een account aan te maken om gebruik te maken van OnStar. Vervolgens dient u uw account te activeren om gebruik te maken van de gratis proefperiode van 12 maanden (exclusief de Wi-Fi Hotspot). Na de proefperiode kunt u een abonnement afsluiten om gebruik te blijven maken van OnStar. Zie de pagina “mijn OnStar” voor meer informatie.

Kan ik OnStar gratis uitproberen?

Ja, voor iedere nieuwe Opel die is uitgerust met OnStar geldt een gratis proefperiode van 12 maanden (exclusief de Wi-Fi Hotspot).

Wanneer start mijn gratis proefperiode van 12 maanden?

De gratis proefperiode van 12 maanden (exclusief de Wi-Fi Hotspot) begint op de datum waarop uw account geactiveerd wordt.

Hoeveel kost OnStar na de proefperiode?

Na de gratis proefperiode, kunt u een abonnement afsluiten voor de OnStar diensten. De kosten voor 12 maanden OnStar (exclusief Wi-Fi Hotspot) bedragen € 99,50. De kosten voor de 4G Wi-Fi verbinding vindt u op het tabblad “Mijn OnStar”.

Hoeveel kost het om OnStar vanuit de auto te bellen?

U kunt zo vaak als nodig is contact opnemen met OnStar; hieraan zijn geen extra kosten verbonden.


Als ik in het buitenland contact opneem met OnStar, worden hiervoor dan extra kosten berekend?

Als u via OnStar vanuit uw auto contact opneemt in het buitenland, zijn hieraan geen extra kosten verbonden."

Na de proefperiode

Hoe kan ik een na de proefperiode gebruik blijven maken van OnStar en de Wi-Fi Hotspot?
Ga naar het tabblad "mijn OnStar" voor meer informatie.

Gegevensbescherming

Welke (persoonlijke) gegevens worden gedeeld met OnStar en voor welk doel?
OnStar verzamelt alleen persoonlijke gegevens om u te kunnen identificeren of om u e-mails te zenden in verband met de diensten waarop u zich heeft geabonneerd.

Kan ik voorkomen dat OnStar mijn gegevens gebruikt?
OnStar zal uw gegevens nooit zonder uw toestemming aan derden doorgeven .

Houdt OnStar continu bij waar ik ben?
OnStar volgt u niet en legt uw routes niet vast. U bepaalt zelf of en wanneer OnStar uw locatie kan gebruiken. Via de Privacy-knop kunt u uw locatie te allen tijde verbergen. Als u van gedachten verandert kunt u de Privacy-knop opnieuw indrukken om uw locatie weer met OnStar te delen. Alleen in noodgevallen zal OnStar uw Privacy-voorkeur negeren en uw locatie opvragen, omwille van uw eigen veiligheid.

Wat voor gegevens worden vastgelegd?
OnStar verzamelt alleen gegevens die nodig zijn om u de OnStar diensten te bieden waarop u zich heeft geabonneerd. De volgende gegevens worden opgeslagen:
Klantgegevens - zoals uw naam, adres, e-mailadres, beveiligingsinformatie zoals uw PIN-code, contact bij noodgevallen (als u wilt dat wij in een noodgeval contact opnemen met bepaalde personen);
Voertuiggegevens- zoals de kilometerstand, bandenspanning, oliepeil, brandstofpeil en diagnosegegevens;
Voertuiglocatie – om bestemmingen naar uw navigatiesysteem te sturen, voor hulp bij gestolen voertuig en hulp in noodgevallen.

Kan ik bepalen welke gegevens verzameld worden?
Ja, dat kan. We vragen u tijdens het registreren om enkele persoonsgegevens in te vullen, zodat wij de OnStar diensten aan u kunnen leveren. Daarnaast kunt u aanvullende informatie geven, zoals een contactpersoon met wie wij bij noodgevallen contact op moeten nemen. U kunt deze informatie op elk moment toevoegen of wijzigen.

Hoe weet ik welke gegevens OnStar van mij heeft opgeslagen?

Wanneer u zich registreert bij OnStar ontvangt u van ons gedailleerde informatie over welke gegevens wij vastleggen en waaroor deze gebruik worden.

Hoe worden deze gegevens gebruikt?
De gegevens die OnStar opslaat, worden alleen gebruikt u de diensten te kunnen bieden waarop u zich heeft geabonneerd. We zullen deze gegevens nooit zonder uw toestemming met derden delen.

Worden mijn gegevens naar andere landen overgebracht?

Alle OnStar gegevens worden opgeslagen op onze servers in Duitsland en blijven binnen Europa. Sommige algemene klantgegevens kunnen worden overgebracht naar onze servers in de Verenigde Staten, bijvoorbeeld in verband met facturering en betalingsprocessen. Zie voor meer details ons Privacybeleid.

VEILIGHEID

Noodgevallen

Wat gebeurt er als ik per ongeluk de rode SOS-knop indruk?
Het kan gebeuren dat u per ongeluk de verkeerde knop indrukt. Meldt u dit direct aan de OnStar adviseur. De adviseur zal u vragen of wij u ergens anders mee van dienst kunnen zijn.

Wat gebeurt er als ik een ongeluk krijg ik een gebied waar slecht of geen mobiel bereik is?
OnStar werkt met een extra grote dakantenne, die garant staat voor een zeer sterke signaaloverdracht, ook in gebieden waar uw mobiele telefoon een slecht bereik heeft. Echter, wanneer er geen bereik is, zullen de OnStar diensten mogelijk ook niet beschikbaar zijn.

Kan ik via OnStar gebruik maken van mijn eigen pechhulpdienst?

Via OnStar bieden wij onze klanten toegang tot de uitstekende diensten van Opel Assistance. Het is op dit moment helaas nog niet mogelijk om een andere pechhulpdienst in te schakelen.

Wat voor hulp is beschikbaar via Pechhulp?
Wanneer u niet meer zelf naar een garage kunt rijden, kunt u contact opnemen met OnStar. Wordt us auto gedekt door Opel Assistance (Plus), dan komt deze dienst u kosteloos te hulp (afhankelijk van de dekking). In andere gevallen kan de ingeschakelde pechhulpdienst kosten voor de geleverde diensten in rekening brengen.

Met wat voor soort noodgevallen kan OnStar mij helpen?
OnStar kan u helpen in bijna alle soorten noodgevallen. Of u nu een aanrijding heeft gehad, medische noodhulp nodig heeft of getuige bent van een ongeval en de de hulpdiensten wilt inschakelen, zodra u op de rode SOS-knop drukt, zullen wij u helpen.

Is OnStar alleen beschikbaar in noodgevallen?
Nee, naast de noodhulp kan uw OnStar adviseur u met nog veel meer zaken helpen. Zo kunt u contact opnemen via de OnStar adviseur via de blauwe Service- knop in de auto of de myOpel app gebruiken. Als u bijvoorbeeld het adres zoekt van een nieuw restaurant, u zich afvraagt wat een waarschuwingslampje in uw auto betekent, of als u vergeten bent uw auto op slot te doen, staat OnStar voor u klaar. 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar.

Werkt OnStar altijd?
De diensten van OnStar zijn afhankelijk van draadloze communicatienetwerken en satellietsystemen. De extra grote dakantenne van OnStar staat garant voor een zeer sterke signaaloverdracht, zodat u ook in gebieden waar uw mobiele telefoon een slecht bereik heeft, gebruik kunt maken van OnStar. Echter, wanneer er geen bereik is, zullen de OnStar diensten mogelijk ook niet beschikbaar zijn.

Hulp bij gestolen voertuig

Wie heeft toestemming om de startblokkering te activeren?
Wanneer u de diefstal van uw auto heeft gemeld bij de politie, kan de OnStar adviseur de startblokkering activeren.

CONNECTIVITEIT

Wi-Fi

Hoe kan ik een Wi-Fi apparaat met de Wi-Fi Hotspot verbinden?
Dit is eenvoudig, net zoals u uw apparaat verbindt met andere Wi-Fi netwerken. Druk eerst kort op de Privacy-knop en selecteer vervolgens Wi-Fi instellingen op het infotainment-display. De weergegeven instellingen bevatten de naam van de Wi-Fi Hotspot (SSID) en wachtwoord. Start “zoeken naar Wi-Fi netwerk” op uw mobiele apparaat. Selecteer de hotspot van uw auto (SSID) uit de lijst. Voer het wachtwoord in op uw mobiele apparaat. U kunt de Wi-Fi instellingen raadplegen in de auto of via de app.

Ik heb al een 3G/4G-abonnement op mijn telefoon. Waarom zou ik extra betalen?
Via de Wi-Fi Hotspot van OnStar heeft u een veel sterker signaal dan uw mobiele telefoon, dankzij de krachtige dakantenne. Hierdoor geniet u niet alleen van sneller en stabieler internet, maar u kunt bovendien tot wel 7 mobiele apparaten toegang bieden tot het internet, zodat uw medepassagiers de mogelijkheid hebben om van de hotspot gebruik te maken.

Hoe zit het met roaming (in de EU)?
Er zijn geen extra kosten voor data roaming. Bekijk op het tabblad “Beschikbaarheid” de lijst met landen waar de Wi-Fi Hotspot beschikbaar is.

Kan ik de Wi-Fi Hotspot in de auto uitschakelen?
Ja, als u dat wilt, kan dat. U kunt dit doen door uw OnStar adviseur te bellen, via de MyOpel app of uw OnStar account.

Ik heb OnStar niet geactiveerd, maar wil alleen gebruik maken van de Wi-Fi Hotspot. Kan dat?
U kunt de Wi-Fi Hotspot alleen gebruiken als u een actief OnStar account heeft en OnStar geactiveerd heeft. Daarna kunt u zelf bepalen welke OnStar diensten u wel en niet gebruikt.






Smartphone-App

Voor welke mobiele apparaten is de myOpel app beschikbaar?
De myOpel app is beschikbaar voor mobiele apparaten die Android of iOS ondersteunen.

Hoe kan ik de myOpel app downloaden en installeren?
De myOpel app kunt u downloaden in de Google Play Store en Apple AppStore.

PERSOONLIJKE ASSISTENTIE

Hotel boeken

Wat zijn de eisen om gebruik te maken van de hotelservice?
U dient ten minste 18 jaar oud te zijn en in het bezit te zijn van een geldige creditcard.

Kan de adviseur elk hotel boeken?
De adviseur kan elk hotel boeken dat is aangesloten bij booking.com. Het is niet mogelijk een ander hotel te boeken, maar de OnStar adviseur kan op verzoek wel het adres van een ander hotel naar uw navigatiesysteem sturen.

Kan de OnStar adviseur de creditcard-gegevens uit mijn OnStar account gebruiken?
Nee, u dient uw creditcard-gegevens zelf te verstrekken voordat het hotel kan worden geboekt.

Kan de OnStar adviseur mijn hotelreservering ook annuleren?
Ja, de adviseur kan uw reservering annuleren. De adviseur zal u informeren of hieraan kosten verbonden zijn.

Hoe ontvang ik een bevestiging van mijn boeking of annulering?
De OnStar adviseur zal de bevestiging van booking.com via e-mail toesturen.

Parkeerservice

Welke parkeerterreinen en –garages zijn in de parkeerservice opgenomen?
De OnStar adviseur kan alleen gegevens verstrekken van parkeerterreinen en –garages die zijn opgenomen in Parkopedia.com.

Kan de OnStar adviseur ook een parkeerplaats voor me reserveren?
Nee, de adviseur kan alleen voor u opzoeken waar parkeerplaatsen beschikbaar zijn en u informeren over het aantal vrije plaatsen, openingstijden en kosten. De adviseur kan daarnaast het adres naar uw ingebouwde Opel navigatiesysteem sturen.

Wat is het verschil tussen de nieuwe parkeerservice en de bestaande mogelijkheid om parkeerplaatsen te zoeken via het navigatiesysteem?
De OnStar adviseur maakt gebruik van Parkopedia. Dit is een uitgebreide database van parkeerterreinen en –garages, met aanvullende informatie, zoals prijzen, openingstijden, weergave van het aantal vrije plaatsen en andere bijzonderheden.

Voertuigdiagnose

Ik zie een waarschuwingslampje in mijn auto. Kan OnStar mij uitleggen wat het betekent en wat ik moet doen?
Ja. U kunt op elk moment op de Service-knop drukken en een OnStar adviseur een voertuigdiagnose laten uitvoeren, zelfs tijdens het rijden.

Bestemming Downloaden

Mijn Opel is niet uitgerust met een geïntegreerd Opel navigatiesysteem. Kan ik toch gebruik maken van de functie "Bestemming downloaden" van OnStar?
Nee, helaas niet. Deze functie werkt alleen in auto's met een geïntegreerd Opel navigatiesysteem en met actuele kaartgegevens.

Hoe werkt het?
Druk op de Service-knop en vraag bijvoorbeeld om een restaurant, tankstation, ziekenhuis of adres. De adviseur stuurt de gps-gegevens van het gevraagde adres naar uw navigatiesysteem. Nadat de adviseur het gesprek heeft beëindigd, is het adres zichtbaar op het scherm van uw navigatiesysteem. Selecteer het adres en het navigatiesysteem wijst u de weg.