Vorige
  • CONTACT & FAQ

    U heeft geen antwoord gevonden op uw vraag in de FAQ? U heeft hulp nodig of zoekt naar meer informatie? Twijfel niet om ons te contacteren. Ons service team staat, van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30, klaar om u te assisteren.

     

    Bel ons
    020 - 65 45 751

    Stuur ons een e-mail
    Opel.Klantenservice@gm.com

     

    Schrijf ons een brief
    Lage Mosten 49-63
    4822 NK Breda
    Nederland

     

Volgende

OPEL ONSTAR FAQ

FAQ


Algemeen

Welke modellen zijn beschikbaar met Opel OnStar?

Opel OnStar is beschikbaar op nagenoeg alle personenwagen uitvoeringen van Opel, van de Opel KARL tot Insignia.

Hoe krijg ik Opel OnStar?

Opel OnStar is onderdeel van de standaarduitrusting of het is als optie te bestellen op nagenoeg alle personenwagen uitvoeringen van Opel. Klik hier voor een compleet overzicht van de modellen/uitvoeringen waar Opel OnStar op beschikbaar is. Uw dealer kan u uitleggen hoe Opel OnStar werkt, en hoe de services geactiveerd worden.

Hoe begin ik met Opel OnStar en hoe werkt het?

Wanneer u een Opel met Opel OnStar aanschaft, moet u zich registreren en Opel OnStar activeren om gebruik te kunnen van de Opel OnStar diensten. Na registratie, ontvangt u een email van Opel OnStar - U klikt simpelweg op de link om het activatieproces af te ronden.

 

Als u een tweedehands auto met Opel OnStar aanschaft, drukt u op de service knop om met een Opel OnStar adviseur te spreken. De adviseur helpt u om een account aan te maken.

 

Heeft u vragen, dan drukt u op de service knop om met een Opel OnStar adviseur te spreken.

Hoe krijg ik toegang tot mijn Opel OnStar account?

Zodra uw Opel OnStar account is aangemaakt, heeft u toegang tot uw OnStar account via myOpel (www.myopel.nl).

Zijn alle services beschikbaar op alle modellen?

Er kunnen een aantal diensten niet beschikbaar zijn op bepaalde modellen. Voor een complete lijst met beschikbare functionaliteiten per model klikt u hier.

Kan ik Opel OnStar in mijn huidige auto krijgen?

Opel OnStar is alleen beschikbaar in nieuwe Opels. Opel OnStar kan niet worden geïnstalleerd op een Opel welke af-fabriek niet met Opel OnStar is geleverd.

Kan ik Opel OnStar in andere automerken krijgen?

Opel OnStar is een unieke service die alleen op modellen van Opel beschikbaar is.

Hoe kan ik mijzelf uitschrijven?

U kunt Opel OnStar services op ieder moment opzeggen, alhoewel wij natuurlijk hopen van niet. U kunt online naar uw Opel OnStar account gaan en uzelf uitschrijven. Ook kunt u drukken op de Opel OnStar service knop in uw auto om met een adviseur te spreken die u kan helpen.

Werkt Opel OnStar als ik in het buitenland verblijf?

Ja, Opel OnStar services zijn in een groot aantal Europese landen beschikbaar. Bekijk hier de volledige beschikbaarheid van OnStar diensten in het buitenland.

Krijgt mijn verzekeringsmaatschappij de data?

Nee, uw verzekeringsmaatschappij krijg geen informatie. Data zal alleen met de 3e partijen gedeeld worden als u daar zelf om vraagt.

In welke talen is Opel OnStar beschikbaar?

Opel OnStar zal beschikbaar zijn in 8 verschillende talen: Duits, Engels, Frans, Italiaans, Pools, Portugees, Nederlands en Spaans. Vanaf augustus 2016 worden daar de volgende talen aan toegevoegd: Bulgaars, Tsjechisch, Deens, Fins, Grieks, Hongaars, Noors, Roemeens, Russisch, Slowaaks, Sloveens en Zweeds. In uitzonderlijke omstandigheden kunt u eerst worden doorverbonden met een Engelssprekende adviseur.

Hoe kies ik mijn taal?

Opel OnStar zal de taal selecteren die u kiest tijdens de inschrijving. Op ieder moment kunt u de taal veranderen via uw infotainment systeem, die automatisch gekoppeld is aan Opel OnStar.

Kan ik Opel OnStar gratis uitproberen?

Ja, voor iedere nieuwe auto gekocht met Opel OnStar zal een 12 maanden gratis proefperiode zijn voor de Opel services (exclusief Wi-Fi). Er zal ook een aparte gratis proefperiode voor de Wi-Fi-hotspot zijn. Details zijn te vinden op de website bij 'Beschikbaarheid'.

Als ik mijn Opel OnStar adviseur bel terwijl ik in het buitenland ben, zal Opel OnStar dan extra kosten rekenen?

Er zullen nooit extra kosten in rekening worden gebracht als u vanuit uw auto via het Opel OnStar systeem een adviseur belt, dus ook niet in het buitenland.

Wanneer start mijn gratis proefperiode?

De gratis proefperiode van 12 maanden (exclusief Wi-Fi) begint op de datum van inschrijving van uw voertuig, dezelfde dag als uw nieuwe auto garantie.

Contact

Bent u in het bezit van een Opel met OnStar en heeft u vragen over uw OnStar account? Dan kunt u via onderstaande telefoonnummers contact opnemen met een adviseur:

Local toll-free: 08002929161

Charged at local rate: 0707709353

International toll-free: (00)80080022334


Kosten

Moet ik betalen voor Opel OnStar services?

Als u een nieuwe auto koopt met Opel OnStar, dan zult u zich voor Opel OnStar moeten registreren en krijgt u een proefperiode van 12 maanden (exclusief Wi-Fi). Na de proefperiode zult u zichzelf opnieuw in moeten schrijven voor Opel OnStar. Zie de pagina 'na proefperiode' voor meer informatie.

Kan ik Opel OnStar gratis uitproberen?

Ja, bij aankoop van een nieuwe auto met Opel Onstar krijgt u gratis proefperiode van 12 maanden voor de Opel services (exclusief Wi-Fi).

Wanneer zal mijn 12 maanden gratis proefperiode van start gaan?

Uw 12 maanden gratis proefperiode van Opel OnStar services (exclusief Wi-Fi) start op de dag dat het kenteken van uw nieuwe auto is aangevraagd. De 3 maanden gratis proefperiode voor 4G WiFi start zodra u de proefperiode activeert in OnStar portal.

Hoeveel zal Opel OnStar kosten na de eerste 12 maanden?

Na de gratis proefperiode, kunt u een abonnement afsluiten voor de OnStar services. De kosten voor 12 maanden Opel OnStar services (exclusief Wi-Fi) zal €99,50 gaan bedragen. De kosten voor de 4G Wi-Fi verbinding kunt u hier vinden.

Hoeveel kost het om Opel OnStar vanuit de auto te bellen?

U kunt Opel OnStar zovaak bellen als u wilt, er zijn geen extra kosten aan verbonden.

Rekent Opel OnStar extra kosten als ik naar een Opel OnStar adviseur bel terwijl ik in het buitenland rijd?

Er zullen geen extra kosten in rekening worden gebracht als u vanuit uw auto via het Opel OnStar systeem een OnStar adviseur belt.


Noodgeval

Wat gebeurt er als ik per ongeluk de rode SOS knop indruk?

Het kan wel eens gebeuren dat u per ongeluk de verkeerde knop indrukt, dus dat is geen probleem. Als u verbonden bent met een adviseur zal deze nagaan of wij u ergens mee van dienst kunnen zijn.

Wat gebeurt er als ik een ongeluk krijg ik een gebied waar slecht of geen mobiel bereik is?

De lange dakantenne, die u bij aanschaf van Opel OnStar krijgt, zorgt voor een sterker signaal dan het signaal van uw telefoon, zelfs als u zich in een gebied bevindt met een slecht bereik. Echter, wanneer er geen bereik is zullen de OnStar diensten mogelijk ook niet beschikbaar zijn.

Kan ik mijn weghulp provider gebruiken via Opel OnStar?

Met OnStar hebben onze klanten toegang tot een first-class noodhulp service; Opel Roadside. Via Opel Roadside én Opel OnStar, kunnen we voertuigdetails en uw locatie doorgeven aan de hulpdiensten. Dit is momenteel niet mogelijk met andere pechhulp service providers.

Met wat voor soort ongevallen kan Opel OnStar mij helpen?

Opel OnStar kan u helpen met bijna alle soorten ongevallen die u zich maar voor kunt stellen: of u nu een ongeluk heeft gehad, u medische noodhulp nodig heeft voor uzelf of voor één van de inzittenden in uw auto of dat u onderweg ziet dat derden in nood zijn en voor hen de hulpdiensten wilt inschakelen, druk op de rode SOS knop en wij zullen u helpen.

Is Opel OnStar alleen beschikbaar in noodgevallen?

Nee, naast de noodhulp kan uw Opel OnStar adviseur u met nog veel meer zaken helpen. Zo kunt u de Opel OnStar adviseur via de blauwe knop in de auto of de myOpel app. Als u bijvoorbeeld een adres nodig heeft van dat nieuwe restaurant, u de waarschuwingslichten van uw auto wilt checken, als u vergeten bent uw auto op slot te doen etc. etc. Opel OnStar is er om u te helpen. 24uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar.

Werkt Opel OnStar altijd?

Opel OnStar services zijn afhankelijk van draadloze communicatie netwerken en sateliet positie systemen. De grotere dakantenne die u krijgt bij de aanschaf van Opel OnStar, zorgt voor een sterker signaal in vergelijking tot het signaal van uw mobiele telefoon. Opel OnStar is hierdoor beter verbonden met u en uw auto, zelfs in gebieden waar u bijna geen bereik heeft met uw mobiele telefoon. Echter kunnen er afgelegen gebieden zijn waar Opel OnStar services mogelijk geen signaal heeft en daardoor niet kan werken.

Hoe werkt de Opel Roadside support?

OnStar biedt Opel Roadside support. Als uw auto binnen de Opel Roadside Assistance dekking en polisvoorwaarden valt, zullen de professionele pechhulp diensten gratis naar uw locatie worden gestuurd. Als uw auto buiten de de Opel Roadside Assistance dekking en polisvoorwaarden valt, kunnen er kosten in rekening worden gebracht voor deze service. Lees hier meer.


Wi-Fi

Hoe kan ik een Wi-Fi apparaat verbinden met de Wi-Fi hotspot?

U kunt eenvoudig uw mobiele apparaat verbinden met de Wi-Fi hotspot. Druk eerst op de privacy knop en selecteer vervolgens Wi-Fi instellingen op het Info-Display. De weergegeven instellingen bevatten de Wi-Fi hotspot naam (SSID) & wachtwoord. Start het zoeken naar een Wi-Fi netwerk op uw mobiele apparaat. Selecteer uw auto hotspot (SSID) als deze in de lijst is weergeven. Voer het wachtwoord in op uw mobiele appaaraat als deze gevraagd wordt. U kunt de Wi-Fi instellingen raadplegen in de auto of via de app.

 

Ik heb al een 3G/4G abonnement op mijn telefoon. Waarom zou er voor nog een betalen?

Opel OnStar Wi-Fi connectiviteit bevat een sterker signaal dan uw mobiele telefoon dankzij de grote dakantenne op de auto. U kunt ook tot wel 7 mobiele apparaten aansluiten, zodat uw medepassagiers de mogelijkheid hebben om van de hotspot gebruik te maken.

Hoe zit het met data roaming (EU)?

Er zijn geen extra kosten voor data roaming. Bekijk hier het overzicht van landen waar Opel OnStar services en internet dekking beschikbaar zijn.

Kan de ik de Wi-Fi hotspot uitzetten in de auto?

Ja, als u dat wilt kan dat. U kunt dit doen door uw Opel OnStar adviseur te bellen, via de MyOpel app of uw Opel OnStar account.

Ik heb net een nieuwe Opel besteld, krijg ik Wi-Fi?

Ja. Als Wi-Fi beschikbaar is in uw land en u OnStar activeert voor uw nieuwe Opel, dan kunt u kiezen om Wi-Fi ook te activeren.

Ik heb OnStar al in mijn auto geactiveerd, hoe krijg ik Wi-Fi?

Als Wi-Fi beschikbaar is, log in op uw myOpel/ OnStar account. Ga naar het 'pakketten' overzicht en klik op 'Activeer pakket'. U wordt gevraagd om aanvullende informatie in te vullen en de algemene voorwaarden van de mobiele netwerk leverancier te accepteren welke het pakket aanbiedt. Daarna is de Wi-Fi beschikbaar voor wel 7 apparaten tegelijk.


Smartphone App

Voor welke mobiele apparaten is de myOpel app beschikbaar?

De myOpel app is beschikbaar voor mobiele apparaten die Android of iOS ondersteunen.

Hoe kan ik de myOpel app downloaden en installeren?

De myOpel app kunt u downloaden in de Google Play Store en Apple AppStore.


Bijstand na diefstal

Wie heeft toestemming om de startblokkering te activeren?

De Opel OnStar adviseur kan de startblokkering activeren als het voertuig is opgegeven als gestolen.


Voertuigdiagnose

Ik zie een waarschuwingslicht in mijn auto Kan Opel OnStar mij uitleggen wat het betekent en welke acties ik kan ondernemen?

Ja. U kunt te allen tijde uw op de Service knop drukken en een Opel OnStar adviseur een voertuiganalyse laten uitvoeren, zelfs tijdens het rijden.


Bestemming Download

Mijn Opel is niet uitgerust met een origineel navigatie systeem. Kan ik nog steeds Opel OnStar bestemming download gebruiken?

Nee. De bestemming download optie werkt alleen op een navigatie systeem dat in de fabriek is geïnstalleerd en met relevante kaartgegevens.

Hoe werkt het?

Druk op de service button en vraag bijvoorbeeld om een restaurant, bezienswaardigheid, ziekenhuis, politie of adres. De adviseur steurt het adres naar uw fabrieks geïnstalleerde Navigatie systeem. Nadat de adviseur het gesprek heeft beëindigt zal het adres zichtbaar zijn op het Navigatie systeem. Selecteer het adres en het navigatie systeem wijst u de weg.


Data privacy

Hoe voorkomt Opel/GM dat het infotainmentsysteem in de auto kwetsbaar is en kans loopt om gehackt te worden gezien de algemene kwestie rondom cyberbeveiliging?

De veiligheid en beveiliging van onze klanten is voor ons het allerbelangrijkste. Wij ondernemen daarom op verschillende manieren actie om de veiligheid te garanderen bij het gebruik van geintegreerde- of verbonden systemen. We monitoren, identificeren en analyseren mogelijke bedreigingen en maken systemen die geüpdatet kunnen worden met verbeterde beveiliging zodra er potentiele bedreigingen zich voordoen.

 

Cyberbeveiliging is een wereldwijde kwestie die vrijwel iedereen beïnvloed. General Motors was het eerste bedrijf dat aan het begin van de zomer in 2014 een Chief Product Cybersecurity Officer aanstelde, namelijk Jeff Massimilla. Jeff lijdt een wereldwijd team van specialisten verspreid over allerlei specialismen op het gebied van beveiliging om vanuit diverse perspectieven het risico op ongewenste toegang tot voertuigen en persoonsgegevens zo veel mogelijk te beperken.

Welke (persoonlijke) data wordt gedeeld met Opel OnStar en voor welk doel?

Opel OnStar verzamelt alleen persoonlijke data om u van uw betaalde services te kunnen voorzien.

Kan ik voorkomen dat Opel OnStar mijn data gebruikt?

Opel OnStar deelt nooit data met 3e partijen zonder uw toestemming.

Hoe zit het met Opel OnStar tracking en mijn locatie?

Opel OnStar volgt u niet. U bent in controle over wanneer Opel OnStar uw locatie gebruikt. Via de privacy knop kunt u uw locatie te allen tijde verbergen. Als u van gedachten verandert kunt u de privacy knop weer indrukken om uw locatie bekend te maken voor de Opel OnStar services. In geval van nood zal de locatie weergegeven worden omwille van uw eigen veiligheid.

Wat voor soort data wordt er verzameld?

Opel OnStar verzamelt alleen data die u met ons deelt via de Opel OnStar services. Klanten informatie zoals naam, adres, e-mail, beveiligingsinformatie zoals PIN, contact bij noodgevallen (mocht u willen dat wij contact op nemen met bepaalde personen in het geval dat u een ongeluk heeft gehad). Data over het voertuig in de vorm van de kilometerteller, kilometerstand,  bandenspanning, oliepeil, brandstofpeil wordt ook opgeslagen. Tevens wordt de locatie van het voertuig opgeslagen om bestemming download, assistentie bij voertuigdiefstal en hulp bij noodgeval te kunnen verlenen.

Kan ik bepalen welke data wordt verzameld?

Ja, dat kunt u. We vragen u tijdens het registreren om basis klanteninfomtatie, zodat wij legaal Opel OnStar services kunnen aanbieden. Het kan zijn dat u extra data wilt delen; zoals contactpersoon bij noodgevallen. Dit kunt u dan direct, of op en later moment invullen.

Hoe weet ik welke data is verzameld bij Opel OnStar?

Wanneer u zich registreert bij Opel OnStar ontvangt u van ons gedailleerde informatie over welke data wordt verzameld en waar deze voor wordt gebruikt.

Hoe zal deze data worden gebruikt?

De data die Opel OnStar verzamelt zal alleen gebruikt worden om de services te leveren waarvoor u betaald. We zullen nooit data delen met 3e partijen zonder uw toestemming.

Wordt de data getransfereerd naar andere landen?

Alle Opel OnStar data zal worden opgeslagen op onze servers in Duitsland en zullen binnen Europa blijven. Sommige algemene data zal misschien door de V.S. getransfereerd moeten worden, bijv. voor reken- en betalingsprocessen. Voor details kunt u terecht bij onze Privacy Statement


Close

Deze website (de “Site“) wordt beheerd door General Motors Nederland B.V., Lage Mosten 49-63, 4822 NK Breda ("Opel") en gehost op een server van General Motors Holdings LLC (Michigan, USA). Het geregistreerde kantoor van Adam Opel GmbH is gelegen aan Bahnhofsplatz, 65423 Rüsselsheim am Main, Duitsland.

 

Lees a.u.b. deze bepalingen goed door voordat u deze website gebruikt. Door gebruik te maken van deze website geeft u te kennen deze bepalingen te aanvaarden, ongeacht of u al dan niet besluit zich bij Opel te registreren. Gebruik deze website niet wanneer u deze bepalingen niet aanvaardt.

Algemene voorwaarden van de website

1.Intellectuele eigendom

 

Alle materialen op de website zijn het intellectuele eigendom van Opel. De inhoud mag niet worden gekopieerd of gereproduceerd anders dan noodzakelijk is om deze online te kunnen bekijken. Wel is het toegestaan complete pagina’s van de website af te drukken voor uw persoonlijke gebruik, op voorwaarde dat:

 

(a) de documenten op de website of afbeeldingen daarin op geen enkele manier worden gewijzigd

(b) afbeeldingen op de website nooit afzonderlijk van de bijbehorende tekst worden gebruikt; en

(c) Opel‘s copyright en handelsmerk, of een verwijzing hiernaar, in alle kopieën wordt opgenomen.

 

Onverminderd het bovenstaande zal Opel bezoekers van deze website van tijd tot tijd in de gelegenheid stellen screensavers, wallpaper en andere materialen van de website te downloaden. Voor deze downloads gelden de hier genoemde voorwaarden.

 

Ieder gebruik van gedeelten van de website dat niet in overeenstemming is met de hier genoemde voorwaarden, is verboden. De materialen op deze website zijn in alle stadia van productie zorgvuldig gescand en gecontroleerd. Desalniettemin raadt Opel u aan gebruik te maken van geactualiseerde antivirussoftware.

 

2. Toegankelijkheid

 

Hoewel Opel zich inspant ervoor te zorgen dat de website 24 uur per dag normaal toegankelijk is, kan Opel niet aansprakelijk worden gehouden wanneer de website op enig moment en voor enige tijd niet beschikbaar zou zijn.

 

De website kan tijdelijk en zonder voorafgaande kennisgeving niet beschikbaar zijn als gevolg van een systeemfout, in verband met onderhoud of reparatie, of vanwege redenen die buiten de invloed van Opel vallen.

 

3. Materiaal dat door bezoekers wordt verstrekt

 

Met uitzondering van uw persoonsgegevens, die onder het Privacy & Cookies beleid van Opel vallen, zal al het materiaal dat u naar de website verzendt, beschouwd worden als niet vertrouwelijk en niet vallend onder een intellectueel eigendom. Opel heeft geen enkele verplichting ten aanzien van dit materiaal. Het staat Opel en door Opel aangewezen medewerkers vrij dit materiaal en de hierin opgenomen gegevens, afbeeldingen, geluiden, tekst en overige inhoud te kopiëren, openbaar te maken, te verspreiden, op te nemen en op andere manieren, voor elk gewenst doel, te gebruiken.

 

Het is verboden materiaal naar de website te versturen of op de website te plaatsen

 

(a) dat bedreigend, beledigend, kwetsend, obsceen, onfatsoenlijk, opruiend, aanstootgevend, pornografisch, grof, lasterlijk, godslasterlijk of discriminerend is, aanzet tot geweld of rassenhaat, inbreuk maakt op het vertrouwen of de privacy van een derde, of irritatie of ongemak oproept; of

 

(b) waarvoor u niet over de vereiste toestemming en/of goedkeuring beschikt; of

 

(c) dat deel uitmaakt van gedrag dat kan worden aangemerkt als crimineel, of daartoe aanzet, kan leiden tot wettelijke aansprakelijkheid of in andere zin inbreuk maakt op de wet of de rechten van derden, in ieder land ter wereld; of

 

(d) dat technisch schade kan toebrengen (met inbegrip van maar niet beperkt tot computervirussen, databommen, trojaanse paarden, wormen, schadelijke componenten en andere schadelijke software of gegevens).

 

 

Het is niet toegestaan de website te misbruiken, met inbegrip van maar niet beperkt tot hacking. Opel zal volledige medewerking verlenen aan autoriteiten of juridische instanties die Opel kunnen verzoeken of opdragen om de identiteit te onthullen of medewerking te verlenen aan het lokaliseren van iemand die materiaal naar de website heeft verstuurd zoals in deze paragraaf 4 omschreven.

 

4. Juistheid van de informatie

 

De informatie op deze website is bestemd voor klanten van Opel in Europa. De inhoud van deze website kan per land verschillend zijn. Als gevolg van tussentijdse wijzigingen in het aanbod van voertuigen en de specificaties ervan e.d. is het echter mogelijk dat de afgebeelde producten afwijken van de meest recente uitvoeringen.

 

Opel zal al het redelijke doen om te verzekeren dat de inhoud van deze website juist en actueel is. Opel behoudt zich het recht voor de specificaties van zijn producten, de prijzen, het aabod, de beschikbaarheid en inhoud te allen tijde te wijzigen en aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor verlies of schade, in welke vorm dan ook, als gevolg van het vertrouwen op de inhoud van deze website.

 

Het is mogelijk dat een deel van de beschreven of getoonde uitrusting alleen in bepaalde landen of alleen tegen meerprijs leverbaar is. Klanten wordt aangeraden om de actuele specificaties en/of de door hen gewenste eigenschappen van een voertuig met hun Opel Dealer te bespreken.

 

Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de uitspraken en voorstellingen op de website en het materiaal op de website wordt "als zodanig" verstrekt, zonder voorbehoud, garanties of andere voorwaarden. Bijgevolg en voor zover wettelijk is toegestaan, biedt Opel de website aan op voorwaarde dat Opel alle verantwoordelijkheden, garanties, bepalingen en andere voorwaarden (inclusief, zonder beperkingen, de voorwaarden die bij wet worden opgelegd), met uitzondering van hetgeen in deze voorwaarden is bepaald, in verband met deze website uitsluit.

 

5. Aansprakelijkheid

 

Opel en haar bestuurders en medewerkers zijn niet aansprakelijk en verantwoordelijk voor enige vorm van verlies of schade die door u of door derden kan worden geleden (inclusief, zonder beperking, iedere vorm van directe, indirecte, strafrechtelijke of bedrijfsschade, derving van inkomsten, winst of goodwill, verlies van gegevens, contracten, geld of schade of verlies dat verband houdt met de onderbreking van bedrijfsactiviteiten), noch voor enig nadeel als gevolg van onachtzaamheid, het onvermogen om deze website te gebruiken of als gevolg van websites die gelinkt zijn aan de website of de materialen op dergelijke websites, inclusief maar niet beperkt tot verlies of schade als gevolg van virussen die uw computerapparatuur, software, gegevens of andere eigendommen kunnen treffen als gevolg van uw bezoek aan of het gebruik van deze website of het downloaden van materiaal van deze website of van enige website die via een link met deze website is verbonden. Niets in deze voorwaarden zal de aansprakelijkheid van Opel uitsluiten of beperken met betrekking tot:

 

(a)de dood of persoonlijk letsel als gevolg van nalatigheid van Opel;

 

(b)bedrog of misleidende voorstellingen;

 

(c)aansprakelijkheid die onder het toepasselijk recht niet kan worden beperkt of uitgesloten.

 

6. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

 

Alle geschillen in verband met deze website zullen worden beslecht volgens Nederlands recht en kunnen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank van de vestigingsplaats van Opel.