Deze trajectcontroles staan sinds kort aan.Er verandert nogal eens wat op de Nederlandse wegen. Tijd voor een update!

Trajectcontrole-A20

Trajectcontroles. Nederland staat er vol mee. Sommige trajecten leveren jaarlijks tientallen miljoenen euro’s aan boetes op. Een goede inkomstenbron voor de staat dus, vooral omdat er nogal eens wat verandert op het gebied van trajectcontroles en de toegestane snelheid. Tijd voor een update!

Snelweg A4
Dit jaar zijn twee ‘drukbezochte’ trajectcontroles weer actief. Te beginnen met die op de snelweg A4 tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep. Sinds 1 februari 2016 wordt de gemiddelde snelheid van iedere voorbijganger daar weer dag en nacht gemeten. In zuidelijke richting betreft het een traject van 4,8 kilometer. In noordelijke richting 2,5 kilometer. Bij de beginpunten van de meettrajecten staan gelukkig borden langs de weg, zodat hardrijders nog even snel op de rem kunnen trappen om een boete te voorkomen. De maximumsnelheid is in beide richtingen overigens 130 km/u, dus je kunt in ieder geval lekker doorrijden! 

Snelweg A20
Ook op de snelweg A20 bij Rotterdam tussen Kleinpolderplein en Terbregseplein is het oppassen geblazen. Het was lange tijd onduidelijk, maar die is nu dus definitief in gebruik. Op het 3,5 kilometer lange traject wisselt de maximumsnelheid tussen 80 en 100 km/u. Kijk dus goed naar de matrixborden voordat je je cruise control aanzet!

Snelweg A2
Er is overigens ook goed nieuws op het gebied van trajectcontroles. Op de beruchte snelweg A2 tussen Holendrecht en Vinkeveen, waar in 2014 maar liefst 31 procent van alle snelheidsboetes tot stand kwam (48 miljoen euro), gaat de maximumsnelheid in mei 2016 omhoog van 100 naar 130 km/u. Althans, alleen tussen 19.00 en 6.00 uur.

Kijk HIER voor alle trajectcontroles in Nederland.

Trajectcontrole-A20-2