Nieuwe diensten voor Opel OnStarOpel OnStar: de reddende engel van Paula en John

Opel OnStar

Opel OnStar is de persoonlijke mobiliteits- en service-assistent van Opel. Dat OnStar levens kan redden, bewijst het verhaal van Paula en John uit Engeland.

Nachtmerrie

Wat begon als een normale reis voor Paula en John werd al snel een nachtmerrie. Op de terugreis van een uitje naar Cornwall in het uiterste zuidwesten van Engeland ontdekt Paula dat alle hoofdwegen gesloten zijn en dat er geen alternatieve route gevonden kan worden.

Opel OnStar

Vriendelijk en correct geholpen

Thuiskomen voor Paula en John is essentieel, omdat John’s gezondheid afhankelijk is van medicijnen. Als John een epileptische aanval krijgt, aarzelt Paula geen moment. Ze drukt op de SOS-noodknop in de auto en krijgt OnStar-adviseur Kevin Borbidge aan de lijn. Hij alarmeert de hulpdiensten. De locatie van de auto is direct bekend bij de hulpdiensten, waardoor er snel gehandeld kan worden. “Ik ben via de telefoon nog nooit zo vriendelijk en correct geholpen. De persoonlijke aandacht was briljant, gewoonweg fantastisch”, aldus Paula. De hulp van OnStar heeft het leven van John gered.

VIDEO: Paula & John over Opel OnStar

9 miljoen interacties

Het verhaal van Paula en John is slechts één van de duizenden voorbeelden van de effectiviteit van Opel OnStar. Het Opel OnStar Service Center heeft sinds de lancering van OnStar in de zomer van 2015 al meer dan 21.000 noodoproepen ontvangen. Het totale aantal interacties bedraagt al meer dan negen miljoen, waarvan meer dan 1,2 miljoen gesprekken. De helft komt van smartphones en de myOpel app. Eind 2017 zal Opel Onstar in 33 landen in Europa beschikbaar zijn in 23 verschillende talen.

Opel OnStar

Twee nieuwe diensten

Leuk feitje: vijftig procent van de nieuw verkochte Opels in Europa is voorzien van OnStar, in Nederland is dit zelfs 92%. OnStar biedt meer dan alleen een persoonlijke assistent die je 24/7 kunt bellen. Het systeem biedt ook diensten als Automatic Crash Response, Vehicle Diagnostics, Stolen Vehicle Assistance en een 4G-LTE Wi-Fi Hotspot. En er is meer! Opel introduceert nu twee nieuwe diensten voor Opel OnStar: de persoonlijke assistent kan helpen met het boeken van een hotelkamer of een vrije parkeerplaats. Het leven wordt zó makkelijk.

Opel OnStar

Hotelkamer boeken en parkeerplaats reserveren

Jazeker, je leest het goed! Een druk op de blauwe OnStar-knop is voldoende om een adviseur aan te lijn te krijgen. Je kan hem of haar verzoeken een hotelkamer in de gewenste prijsklasse te traceren en de locatie van het hotel te delen. Het boeken van een hotelkamer gebeurt via Booking.com. OnStar kan je ook helpen met het vinden van een vrije parkeerplaats. Erg handig, want het scheelt een hoop zoeken in de stad! De locatie van een vrije parkeerplaats wordt direct naar het navigatiesysteem geladen. Dit gebeurt via parkeerserviceprovider Parkopedia.

Voor alle Opels

Deze twee nieuwe diensten, geïntroduceerd met de lancering van de nieuwe Insignia, zijn te gebruiken in alle modellen van Opel: van de ADAM tot de Zafira. Fijn hé, dat Opel OnStar?

Opel OnStar