• GT CONCEPT- ONTWORPEN VOOR EMOTIE.

    De GT Concept is een voorbeeld van Opels pioniersgeest. De sportieve atleet kenmerkt zich onder meer door de opvallende horizontale rode signatuurlijn over de carrosserie, het ontbreken van deurhendels, buitenspiegels en ruitenwissers. De Opel GT Concept is een nieuwe creatie volgens Opels sculptural design-filosofie.

  • RODE LIJNEN.

    De GT Concept kenmerkt zich door de horizontale rode signatuurlijn over de carrosserie, de rode voorbanden op velgen met een rolschaatsdesign en met de rode stoelen binnenin ben je klaar voor de rit van je leven!

  • TERUG NAAR DE TOEKOMST.

    De lange motorkap, de afwezigheid van een kofferbak, de centrale dubbele uitlaat en de naam verwijzen allemaal naar de oorspronkelijke Experimental GT uit 1965.

  • EEN ECHTE SPORTSWAGEN

    De GT Concept is voorzien van een zogenoemde ‘front-mid’ geplaatste motor, gemonteerd achter de vooras om het zwaartepunt laag en centraal te leggen. Dat is ideaal voor een sportieve handling en optimale dynamiek in bochten. Voor de sportieve puristen: de motor drijft de achterwielen aan via een sequentiële zesversnellingsbak.

     


  • INTERIEUR GT CONCEPT.

    Elektrische portieren met geïntegreerde ruiten die open gaan via touchpads, die geïntegreerd zijn in de rode signatuurlijn van het dak. In de auto zijn er nog meer verrassingen! Zoals de twee camera's die de buitenspiegels vervangen. Deze twee camera’s bieden een goed en dodehoekvrij zicht naar achteren. De GT Concept wordt onthuld op de 86e Internationale Autoshow van Genève (3 t/m 13 maart).

Vorige
Volgende
Vorige
  • mobile

    EXPERIMENTEEL GT
     

    Visie

    De eerste Opel GT is onthult op de IAA in 1965. Het conceptmodel was zo'n groot succes, dat 3 jaar later het concept daadwerkelijk werd ontwikkeld. Het was de eerste Europese conceptauto die in massaproductie werd genomen. Door deze ontwikkeling veranderde de maatstaf in de markt en voor de andere Europese fabrikanten. Die vervolgens hun eigen conceptauto ontwikkelden en presenteerden.

     

  • mobile

    EXPERIMENTEEL GT
     

    Technologie

    Opel was de eerste autofabrikant die zijn innovatieve kracht met het volledige eigen ontwerp van de concept auto liet zien. “Naast een fantastisch design, werd de Opel sportwagen voornamelijk ontworpen om indruk te maken met geavanceerde aerodynamica’’. Verklaart Erhard Schell, GT ontwerper. Zelfs de koplampen waren afgedekt om de luchtweerstand te verminderen. 

  • mobile

    EXPERIMENTEEL GT

    Buitenkant

    Het exterieur design wordt vaak de “Coke Bottle Shape” genoemd. Dit is ook terug te vinden in het ontwerp van de Corvettes van die tijd. De exterieur design details zorgden dat de auto een waar design-icoon werd die tijd met zijn ronde vormen en scherpe neus.

  • mobile

    EXPERIMENTEEL GT

    Interieur

    De cockpit was functioneel en buitengewoon ruim met instrumenten gevestigd in een indrukwekkend dashboard met schakelaars, sportstuur en grote ronde klokken voor snelheid en toerenteller. Het reservewiel en de krik werden achterin geplaatst, in de dubbele bodem.

Volgende
Vorige
  • VISIE

  • TECHNOLOGIE

  • EXTERIEUR

  • INTERIEUR

Volgende
Vorige
  • mobile

    OPEL GT2

    Visie

    De Opel GT2 verbaasde het publiek op de IAA in 1975, met zijn futuristische vorm en schuifdeuren. Hij kondigde een nieuw tijdperk aan wat betreft efficiëncy in brandstofverbruik en aerodynamica. Tegelijkertijd werd de vraag naar veiligheid en comfort steeds groter. Opels antwoord was overtuigend op deze trends met de GT2.

  • mobile

    OPEL GT2

    Technologie

    Het aerodynamisch design van de Opel GT2 garandeerde een laag brandstofverbruik, de beste prestatie en veel comfort. De luchtweerstand was 17% beter dan het aerodynamische design van de Experimental GT.

  • mobile

    OPEL GT2

    Buitenkant

    De GT2 maakte een zeer futuristische indruk met zijn slanke vorm, verzonken koplampen en scherpe lijnen. Met name de schuifdeuren kregen veel aandacht. Het openingsmechanisme was gevestigd in de behuizing van de achteruitkijkspiegel.

  • mobile

    OPEL GT2

    Interieur

    Het interieur was vooruitstrevend in die tijd. De GT2 had geventileerde stoelen en digitale meters in plaats van conventionele instrumenten. Daarnaast was er ook een boordcomputer in de auto beschikbaar. Het GT2 ontwerp heeft veel invloed gehad op het design van toekomstige modellen.

Volgende
Vorige
  • VISIE

  • TECHNOLOGIE

  • EXTERIEUR

  • INTERIEUR

Volgende