Skip To Content
Home

Maak kennis met de nieuwe CrosslandDe nieuwe Opel Crossover

Nieuwe Opel Crossland

Maak kennis met de nieuwe Opel Crossland. De compacte crossover met een ruim en veelzijdig interieur, krijgt als eerste bestaande Opel-model het nieuwe familiegezicht aangemeten, kort na het debuut van de ‘Opel Vizor’ op de geheel nieuwe Opel Mokka.

Maar dat is niet het enige nieuwe aan de nieuwe Crossland, het chassis en de besturing van de Crossland zijn verder geoptimaliseerd waardoor rijden in een Crossland nog plezieriger word. Ook is een sportieve GS Line uitvoering beschikbaar en is IntelliGrip adaptieve tractiecontrole aan het aanbod toegevoegd.

Wie kijkt naar de achterkant van de nieuwe Crossland ziet meteen nieuwe, donker getinte achterlichten met het kenmerkende vleugelontwerp, terwijl een nieuwe hoogglanszwarte afwerking van de achterklep beschikbaar is in combinatie met een zwart dak en dat de Nieuwe Crossland nu zonder X door het leven gaat.

GS Line

Voor liefhebbers van sportieve looks is de nieuwe Opel Crossland nu ook leverbaar als GS Line met onder meer zwarte 16-inch lichtmetalen wielen, een zwart dak, een kenmerkende rode streep langs de daklijn, AGR-gecertificeerde stoelen (Aktion Gesunder Rücken e.V.) voor bestuurder en voorpassagier, LED-achterlichten en dakrails. Daarmee onderscheidt de compacte SUV zich nadrukkelijk van de concurrentie.

IntelliGrip: optimale tractie onder alle omstandigheden

Ter aanvulling op de verbeterde rijdynamiek kun je ook kiezen voor IntelliGrip (leverbaar vanaf begin 2021). Dit adaptieve tractiecontrolesysteem zorgt voor optimale tractie en stabiliteit op alle soorten ondergrond en biedt keuze uit vijf modi:

  • Normal / On-road: Deze ‘standaardmodus’ is altijd ingeschakeld als de auto wordt gestart. De instellingen van het ESP en de tractiecontrole zijn afgestemd op dagelijkse rijomstandigheden in stedelijk gebied en op buitenwegen en snelwegen.
  • Snow: Deze speciale ‘wintermodus’ zorgt voor optimale tractie op ijzige en besneeuwde oppervlakken bij snelheden tot 50 km/u. De tractiecontrole regelt de tractie van de voorwielen door het slippende wiel te vertragen en tegelijkertijd het koppel naar het andere voorwiel te sturen.
  • Mud: In deze modus wordt meer wielslip toegestaan. Door het wiel met de minste grip bewust te laten ronddraaien, wordt modder van de band verwijderd zodat dat wiel weer voldoende grip krijgt. Ondertussen krijgt het wiel met de meeste grip het meeste koppel toegediend. Deze modus is actief bij snelheden tot 80 km/u.
  • Sand: Deze modus laat een kleine hoeveelheid gelijktijdige wielspin toe van beide aangedreven voorwielen, zodat het voertuig in beweging kan blijven en het risico op het wegzakken in het zand wordt verkleind.
  • ESP Off: Deze modus deactiveert het ESP en de tractiecontrole bij snelheden tot 50 km/u. Om veiligheidsredenen keert IntelliGrip automatisch terug naar de ‘standaardmodus’ bij snelheden boven de 50 km/u.


Ongekend efficiënt

Kopers van de Opel Crossland kunnen kiezen uit efficiënte benzine- en dieselmotoren met een cilinderinhoud van 1,2 en 1,5 liter. Beide benzinemotoren – vermogens van 61 en 96 kW (83 en 130 pk) – en de dieselmotoren met 81 en 88 kW (110 en 120 pk) voldoen aan de strengste Euro 6d-emissienorm.

Veiligheid voorop

Reizen in de Opel Crossland wordt nog ontspannender en veiliger met de talrijke, ultramoderne technologieën en assistentiesystemen. Zo zorgen de adaptieve LED-koplampen met bochtverlichting, grootlichtassistent en automatische niveauregeling voor optimaal zicht in de duisternis.

De belangrijkste assistentiesystemen van de nieuwe Opel Crossland in één oogopslag:

  • Een head-up display projecteert de belangrijkste gegevens op het gebied van rijsnelheid, navigatie en assistentiesystemen in het gezichtsveld van de bestuurder.
  • Forward Collision Alert met automatische noodstop en voetgangersdetectie werkt bij snelheden boven de 5 km/u. Als een voorligger of voetganger te snel wordt benaderd, laat het systeem een ??waarschuwingssignaal horen en verschijnt er een visuele waarschuwing in het Driver Information Center. Als een aanrijding dreigt, wordt een automatische remingreep uitgevoerd om een botsing (te helpen) voorkomen en de gevolgen daarvan te minimaliseren. Bij snelheden onder de 30 km/u kan het voertuig geheel tot stilstand gebracht worden. Bij hogere snelheden wordt de snelheid verlaagd en moet de bestuurder zelf actief remmen.
  • Lane Departure Warning geeft optische en geluidssignalen als het opmerkt dat de auto de rijstrook onbedoeld verlaat.
  • Driver Drowsiness Alert detecteert vermoeidheid van de bestuurder aan de hand van de rijstijl en waarschuwt als een pauze verstandig is.
  • Side Blind Spot Alert maakt gebruik van ultrasone sensoren, detecteert voertuigen die (in de dode hoek) naast de auto rijden en waarschuwt de bestuurder met een waarschuwingslampje in de buitenspiegel aan de kant waar de weggebruiker zich bevindt.
  • Panorama Rear View Camera met een kijkhoek van 180 graden aan de achterzijde.
  • Automatic Park Assist herkent parallelle én loodrechte parkeerplaatsen die ruim genoeg zijn voor de Opel Crossland en parkeert de auto automatisch in. Daarbij dient de bestuurder alleen de pedalen en de transmissie te bedienen.
  • Cruisecontrol met snelheidsbegrenzer helpt samen met Speed Sign Recognition om snel en eenvoudig de snelheidslimiet aan te houden.

De nieuwe Crossland is reeds te bestellen bij de dealer of online via de configurator.
Naar verwachting is het vanaf begin 2021 mogelijk om te bekijken of proef te rijden bij de Nederlandse dealers.