Skip To Content
Batterij & Opladen

FAQ

Batterij & opladen

Hoe wordt de batterij van de Rocks-e opgeladen?

De 5,5 kWh-batterij van de Rocks-e kan in ongeveer 4 uur tot 100% worden opgeladen via elk standaard huishoudelijk stopcontact. De oplaadkabel van drie meter wordt permanent in de auto opgeborgen en kan eenvoudig en gemakkelijk uit de passagiersportierstijl worden gehaald. Opel biedt ook een adapter aan om op te laden aan een openbaar laadstation1.

 

 

 

1 Tegen meerprijs leverbaar.

Bij welke buitentemperatuur kan de Rocks-e opgeladen worden?

De batterijen in de Rocks-e hebben het graag warm. In principe kunnen ze worden opgeladen in een temperatuurbereik van -5 tot 53 graden Celsius.

Heeft de Rocks-e ook een regeneratief remsysteem om energie terug te sturen naar de batterij?

Ja, de Rocks-e heeft een energie terugwinsysteem dat werkt bij het remmen of loslaten van het gaspedaal om de actieradius te maximaliseren. Het werkt op een optimaal niveau en hoeft niet te worden afgesteld.

Wat betekent het schildpadsymbool / schildpad modus?

Het schildpadsymbool geeft aan dat de prestaties van de Rocks-e beperkt zijn door een zeer laag batterijniveau en/of zeer lage buitentemperaturen. Het voertuig is nog steeds volkomen veilig om te rijden en in de meeste gevallen kan het volledige vermogen worden hersteld door de batterij eenvoudig op te laden.

Wat gebeurt er met de batterijen aan het einde van hun levensduur?

Opel/Stellantis heeft een gedefinieerd circuit voor het recyclen van de batterij, dat deel uitmaakt van de service die aan klanten wordt aangeboden. Dit circuit is vandaag al in bedrijf en wordt gebruikt voor eerdere generaties elektrische voertuigen. De batterijen worden ingezameld voor recycling of herverwerking door een geautoriseerde dienstverlener.

Worden de oude batterijen weer hergebruikt?

Ja, Opel/Stellantis heeft al een werkend concept om EV-batterijen terug te nemen en te recyclen van alle verkooppunten in heel Europa, dankzij een partnerschap met SNAM. Het SNAM-recyclingpercentage overschrijdt de wettelijke vereiste van 50% en was 70% in 2018.