Home

Uw mobiliteit ten tijde van CoronaOns antwoord op veel gestelde vragen met betrekking tot uw (nieuwe) auto.

Jouw mobiliteit tijdens de Coronacrisis

Goed nieuws. Onze showrooms zijn weer open, ook zonder afspraak! Wil je uitgebreid persoonlijk advies dan maak je hier gemakkelijk en vrijblijvend een afspraak en ontvangen we je graag voor de echte Opel beleving. Natuurlijk kun je ook telefonisch contact opnemen met de Opel dealer voor een afspraak of proefrit aan huis. Bovendien zijn de nieuwste en meest luxe Opel modellen volledig online samen te stellen én te bestellen via Opel Private Lease. Ook in de werkplaats van alle Opel dealerbedrijven ben je van harte welkom voor service en reparatie. Natuurlijk hanteren wij alle richtlijnen van het RIVM.

Én online is de Opel dealer altijd geopend. Zo kun je volledig online de nieuwste en meest comfortabele Opel-modellen samenstellen én bestellen via Opel Private Lease. Ook de actuele voorraadmodellen zijn online te vinden.

 

We volgen de richtlijnen
Graag blijven we benadrukken dat een bezoek aan de Opel dealer volledig veilig is. Onze eerste prioriteit is én blijft het beschermen van jouw gezondheid en die van onze medewerkers.

Indien je bij aankomst in onze werkplaats of showroom klachten hebt, zoals hoesten en koorts, verzoeken wij je vriendelijk de afspraak uit te stellen tot een medische check heeft plaatsgevonden of tot het moment dat de klachten minimaal 24-uur niet meer aanwezig zijn.

 

Ons antwoord op veel gestelde vragen met betrekking tot jouw (nieuwe) auto

In deze bijzondere periode van een lockdown heb je vast diverse vragen die je graag aan Opel wilt stellen. In dit artikel geven we een groot aantal antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met de Opel dealer.  

Zijn Opel vestigingen open of niet?

Binnen het Opel netwerk zijn de dealers en werkplaatsen open, zodat de mobiliteit van alle klanten gegarandeerd kan worden.


Is het wel veilig om langs te komen?

Wij begrijpen dat je misschien aarzelt om één van onze vestigingen te bezoeken. Wij kunnen je echter verzekeren dat ons Opel dealernetwerk alle mogelijke voorzorgsmaatregelen heeft getroffen om jouw gezondheid te beschermen.

Onze hele organisatie volgt uiteraard de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Dit houdt onder andere in dat we contactloos begroeten en zowel onderling als met jou 1,5 meter afstand bewaren. In al onze vestigingen hebben we extra aandacht voor het naleven van de hygiëneprocedures. Ook in de werkplaats nemen we alle voorzorgsmaatregelen in acht. Zo werken we met stuur- en stoelhoezen en desinfecterende middelen. Daarnaast zijn eventuele medewerkers met klachten geacht thuis te blijven. Mocht je zelf ook klachten hebben dan willen we je verzoeken om niet langs te komen. We kunnen in dit geval al jouw vragen online en per telefoon beantwoorden, alsook eenvoudig een nieuwe afspraak plannen.

 

Ik heb een vraag of wil meer informatie

We zijn op verschillende manieren bereikbaar. Uiteraard kun je alle informatie raadplegen op onze website Opel.nl, maar mocht je liever persoonlijk contact hebben, dan zijn onze verkoopadviseurs tevens online en per telefoon bereikbaar. Zij zullen je met alle plezier helpen bij vragen over een nieuwe of gebruikte Opel. Neem direct contact op met jouw Opel dealer of vul jouw contact verzoek in en de dealer neemt contact met je op voor een afspraak.

 

En met de online bestelmodule kun je direct digitaal jouw gewenste auto samenstellen en je private leasecontract volledig online aanvragen. De Opel dealer is online altijd geopend.

 

Ik wil een proefrit maken, kan dat nog?

Het is uiteraard mogelijk om een proefrit te maken! Neem contact op met de Opel dealer om een proefrit te plannenWij willen benadrukken dat we op alle gebieden de RIVM-richtlijnen hanteren en dus ook als het gaat om een proefrit. Wij zorgen ervoor dat jouw favoriete Opel goed is schoon gemaakt en de verkoop-adviseur op gepaste afstand zaken afstemt, zodat je met een gerust hart kunt genieten van een rit in ‘jouw’ nieuwe Opel.

 

Kan ik een Opel zakelijk leasen of kopen?

Als je een Opel zakelijk wilt kopen of leasen ben je van harte welkom bij de Opel dealer. Kom langs of Neem contact op om een afspraak te maken.

Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met levering?

Aangezien de levering van jouw nieuwe Opel afhankelijk is van het moment waarop en het type auto dat je hebt besteld, willen we je vragen contact op te nemen met de Opel dealer; deze kan hier meer informatie over verstrekken en details rondom de levering delen.  

Mijn auto heeft reparatie / een servicebeurt nodig, kan ik gewoon langskomen?

Onze Opel erkend reparateurs zijn geopend. Om er zeker van te zijn dat er geen ruimte is om de reparatie of servicebeurt uit te voeren, verzoeken we je om vooraf contact op te nemen met de Opel erkend reparateur. Deze zal de beschikbaarheid bespreken en de afspraak plannen. 

Ik wil een nieuwe auto kopen, hoe doe ik dit?

Je kunt onze showrooms weer bezoeken, met of zonder afspraak. Wil je de showroom liever nog niet bezoeken? Ook op afstand of bij jou thuis kunnen we je adviseren en helpen bij het de aankoop van een nieuwe Opel. Laat je gegevens achter en de dealer neemt contact met je op om een afspraak te plannen hoe en waar jij wilt.  

Daarnaast kun je direct online jouw nieuwe Opel bestellen, in combinatie met een Private Lease overeenkomst. Met onze online bestelmodule stel je simpelweg eerst de auto samen, waarna je direct het private lease contract kunt aanvragen. Weten hoe dit werkt? Bekijk hier meer info. 

 

Is levering aan huis mogelijk?
Heb je een nieuwe Opel besteld, is de planning dat deze binnenkort wordt afgeleverd en wil je dat dit met voorkeur aan huis gaat gebeuren? Neem dan contact op met de dealer om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor levering aan huis. 

Ik heb niet-dringende werkzaamheden om uit te laten uitvoeren aan mijn auto. Ondanks alle getroffen maatregelen bij de erkend reparateur wil ik mijn afspraak wijzigen. Hoe kan ik dit doen?
- Neem rechtstreeks contact op met de Opel Erkend Reparateur.

- Wijzig je afspraak direct online vanuit de bevestigingsmail die je hebt ontvangen.

Welke soorten werkzaamheden kunnen in de werkplaats worden uitgevoerd tijdens de komende periode?
Of je nu een zakelijke klant of een particuliere klant bent, wij zorgen ervoor dat je op een veilige manier je personenauto of bedrijfswagen aan ons kunt toevertrouwen. Alle werkzaamheden zijn mogelijk, uiteraard in overleg met de Opel dealer.  

 

Zijn de werkplaatsen open voor alle klanten?
Ja. Of je nu een zakelijke klant of een particuliere klant bent, wij zorgen ervoor dat je op een veilige manier jouw auto aan ons kunt toevertrouwen.

 

Is het echt toegestaan dat klanten een werkplaats bezoeken? 
Het bezoeken van een werkplaats is toegestaan. Hierdoor kan iedereen ervoor zorgen dat zijn/haar Opel veilig de weg op gaat. Dit geldt voor zowel particuliere - als zakelijke klanten.

 

Mijn auto is opgeroepen voor een terugroepactie. Moet ik naar de werkplaats komen? Jazeker. Jouw veiligheid heeft onze hoogste prioriteit. Neem contact op met de Opel dealer om te bespreken waar en wanneer de afspraak kan plaatsvinden. 

 

Is Pechhulp nog operationeel?
Ja, we houden deze service operationeel. Heb je pech en wil je contact met ons opnemen, bel ons dan via het nummer 0800 099 12 22. In geval van pech, wordt je auto naar het huisadres gesleept als je over een eigen parkeerplaats beschikt, anders naar de werkplaats. Wij zorgen voor vervoer naar je huisadres.

 

Wanneer ik te laat ben voor het fabrieksvoorgeschreven onderhoud, zal ik dan ook mijn fabrieksgarantie verliezen?
Nee, indien je door de Corona crisis niet in de gelegenheid bent om de Opel Erkend Reparateur te bezoeken, zal er een tolerantie voorzien worden van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt). Let op, dit geldt niet voor APK. Hiervoor blijven de voorschriften vanuit het RDW leidend. Ook voor Pechhulp blijven de voorwaarden ongewijzigd. Zo blijft Opel Pechhulp geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud. Het volledige overzicht van de voorwaarden voor Opel Pechhulp vind je hier

 

 

Wat gebeurd er met mijn Lekker Duidelijk Onderhoudsabonnement?
Voor de Verlengde Garantie blijven de voorwaarden gelden zoals beschreven in het voorwaardenboekje van het Lekker Duidelijk Onderhoudsabonnement.

Voor Onderhoud wordt een tolerantie voorzien van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt).

 

Hoe zorg ik voor mijn auto als deze lang stil staat?
Zelfs als je auto lang heeft stilgestaan, heeft deze speciale aandacht nodig om je een soepele herstart te kunnen garanderen. De Opel dealer kan hierbij passend advies geven.

Wens je een gezond interieur, juist in deze tijd?
Geef de voorkeur aan zeepwater boven hydroalcoholische gel. Maar laat voor een oplossing die echt ontsmettend is, je auto over aan Opel Service. Wij gebruiken producten die aangepast zijn aan de materialen in jouw auto en waarvan de schimmel- en bacteriedodende werking door onze technische en medische experts is goedgekeurd. Voor meer informatie kun je onze Veiligheid & Hygiëne aanbod raadplegen.

 

Wens je een goede werking van de accu te behouden?
Voor voertuigen met een benzine-, diesel- of hybridemotor raden wij aan om minstens iedere twee weken 30 of 2x 15 minuten te rijden. Je kunt ook de motor stationair laten draaien met minimaal stroomverbruik en enkel de dimlichten aan, minstens 2x 15 minuten per 2 weken. De uitlaatgassen van de diesel- en benzinemotoren bevatten koolmonoxideconcentraties. Laat daarom de motor op een goed geventileerde plaats draaien!

Maak je je zorgen over uw banden?
Als je auto voor een langere periode stilstaat, kan dit leiden tot vervorming van je banden. Door regelmatig met de auto te rijden kan dit worden voorkomen. We raden je dan ook aan om de druk van de banden, inclusief reservewiel, regelmatig te controleren

Is de auto bedekt met stof?
Gebruik niet direct de ruitenwissers om de voorruit te ontdoen van stof, maar reinig de voorruit eerst met water. Onze werkplaatsen staan uiteraard tot je beschikking om de staat van je ruitenwissers te controleren.

Heb je een elektrische auto?
Laat deze niet continu aangesloten. Houd het niveau van de accu tussen 25% en 50%. Om het niveau van de accu te controleren, raadpleeg de myOpel-app of het dashboard van de auto.

Waarom moet je de auto in deze periode van stilstand regelmatig starten?
Naast de eerder genoemde punten kun je door jouw auto te starten ook het niveau van de olie, de koel- en de remvloeistof controleren en de airco enkele minuten laten draaien om de ontwikkeling van bacteriën te voorkomen.

Kan ik mijn auto buiten parkeren tijdens stilstand?
Laat hem niet onder bomen staan waar deeltjes, takken en vogeluitwerpselen op de auto kunnen vallen. De uitwerpselen zijn zeer corrosief en kunnen na verloop van tijd het lakwerk onherstelbaar aantasten. Laat ze niet drogen en was de auto regelmatig.

Na een periode van stilstand kun je het beste contact opnemen met de Opel-dealer. Deze kan je adviseren en de auto reinigen en beschermen.

 

 

Aangezien de levering van jouw nieuwe Opel afhankelijk is van het moment van bestellen en het type auto dat je hebt besteld heeft, willen we je vragen contact op te nemen met de Opel dealer. Deze kan hier meer informatie over verstrekken.