Home

ESA Award met Feyenoord DNA-onderzoek.De Champions League van de sponsor awards.

Opel DNA-onderzoek Feyenoord

Opel Nederland heeft de prestigieuze ESA Award gewonnen. Tijdens de jaarlijkse verkiezing van beste Europese sponsorcases op 28 februari in Londen, won het Grote Feyenoord DNA-onderzoek in de categorie voor middelgrote sportsponsorships. De award wordt elk jaar door de European Sponsorship Association (ESA) georganiseerd.

5.000 aanmeldingen

Kan de liefde voor Feyenoord in je bloed zitten? Met die vraag in het achterhoofd startte Opel Nederland begin 2018 een grootschalig DNA-onderzoek om te onderzoeken of liefde voor de Rotterdamse voetbalclub in je DNA kan zitten. Supporters konden zich vrijwillig opgeven om deel te nemen aan Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek. Uit meer dan 5.000 aanmeldingen werden uiteindelijk 168 respondenten geselecteerd. Van die groep supporters werd er wangslijm afgenomen voor een DNA-onderzoek. Het is de eerste keer dat een dergelijk onderzoek werd verricht bij een voetbalclub.

Clubliefde

Uit het onderzoek kwam uiteindelijk naar voren dat de clubliefde voor Feyenoord niet in je DNA zit, maar ontstaat door invloeden vanuit je opvoeding, omgeving en vrienden. De jury is desalniettemin onder de indruk van de campagne: "Deze activatie blonk uit in z’n categorie, dankzij de gewaagde, creatieve en authentieke insteek. Een dergelijke mate van vernieuwende activatie tot stand brengen in een langdurend partnerschap is prijzenswaardig."

Opel DNA-onderzoek Feyenoord

Geweldige bron van inspiratie

Ruud van der Knaap, manager voetbal bij sportmarketingbureau Triple Double is onder de indruk van het concept: "De combinatie Opel en Feyenoord is al jaren een geweldige bron van inspiratie voor opvallende en impactvolle campagnes. Het is geweldig om te zien dat de ESA het creatieve concept en het effect van de campagne over ‘Het Feyenoord-DNA' beloont met deze Europese hoofdprijs."